۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
۴۶ واحد تولیدی راکد در قم احیا شد/ خروج ۵۶ واحد از تملک بانک‌ها
طی دو سال گذشته؛

۴۶ واحد تولیدی راکد در قم احیا شد/ خروج ۵۶ واحد از تملک بانک‌ها

قم - غضنفری، معاون استاندار قم با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۴۶ واحد تولیدی راکد در قم احیا شده است، گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی در شرایط فعلی با همت و همدلی دولت و مدیران و حوزه قضایی در قم حل‌ و فصل شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، مهرداد غضنفری با بیان اینکه تلاش‌ها جای امیدواری در گره‌گشایی‌های اقتصادی دارد، گفت: این رویکرد باید ادامه داشته باشد تا بتوانیم در کنار فعالان اقتصادی، بسترهای مناسبی را در رشد و شکوفایی به وجود بیاوریم.

وی تصریح کرد: در طول دو سال گذشته ۴۶ واحد راکد احیا شده که از این تعداد ۲۲ واحد در سال جاری به مدار تولید بازگردانده شده است و بر آنیم تعداد واحدهای دیگری را نیز احیا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم عنوان کرد: خط قرمز تعریف ‌شده در استان قم و استانداری این است که هیچ واحدی تعطیل و هیچ کارگری بیکار نشود و از همه ظرفیت‌ها در جهت حمایت از تولید استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی ۷۲ واحد بود که خروج ۵۶ واحد تولید از تملک بانک‌ها در قم در طول دو سال اتفاق افتاد.

غضنفری بیان کرد: در این مدت تلاش کرده‌ایم از فرصت‌ها به‌خوبی در جهت تولید و اشتغال بهره‌گیری شود و در حوزه تسهیلات بانی علی‌رغم محدودیت‌ها و کاستی‌هایی که در حوزه رسته‌ها وجود دارد موفق به کسب رتبه دوم در کشور در پرداخت تسهیلات درروند تولید شدیم که نشانه همدلی تصمیم گیران در قم است.

وی گفت: استفاده حداکثری از اختیارات استان یکی از ظرفیت‌های مهم است و تلاش شد آنچه درروند تولید قابل‌حل نباشد از طریق مسئولان مرکزی پیگیری شود و دراین‌باره کمیته‌ای شکل گرفت تا بتوانیم مسائل مهمی در تولید ازجمله واگذاری زمین و معدن و ارزش‌افزوده و یارانه‌ها را حل‌وفصل کنیم.

معاون استاندار قم افزود: ریسک‌پذیری مسئولان ثبت سفارش بااینکه از مرکز دستوری داده نشده بود یکی از پتانسیل‌های خوبی در رفع مشکلات گمرک بود و امید است بسته‌های کامل‌تری ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: ریسک‌پذیری مسئولان قم در ارزش استنباطی و ثبت سفارش در منطقه ویژه با مکاتبه استاندار یکی دیگر از موضوعات مهمی است که توانستیم تا حد زیادی از مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر: ۶۰٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha