۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
تامین مواد اولیه خارجی چالش بزرگ لنت سازان| کمبودی در بازار نیست
یک تولیدکننده لنت ‌ترمز در گفتگو با بازار عنوان کرد

تامین مواد اولیه خارجی چالش بزرگ لنت سازان| کمبودی در بازار نیست

نیکخو، تولیدکننده لنت‌ترمز در خصوص چالش‌هایی که تولیدکنندگان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: تامین مواد اولیه خارجی نسبت به گذشته خیلی دشوار شده است اما اجازه ندادیم بازار با کمبود مواجه شود.  

بازار؛ گروه خودرو: عباس نیکخو، تولید کننده لنت‌ترمز با اشاره به وجود مشکلات متعدد بر سر راه تولید لنت گفت: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت لنت از طریق واردات تامین می شود که اکنون واردات آن با مشکلات بسیاری همراه شده است.

این قطعه‌ساز اضافه کرد: در حال حاضر تخصیص ارز و گشایش اعتبار آن با مشکل مواجه است. همچنین حمل و نقل کالا از کشور مبدا به دلیل جبر تحریم‌ها به سادگی امکان پذیر نیست و با چالش‌های بسیاری در زمینه حمل و نقل دریایی رو به رو است. از سوی زمان ورود به گمرک نیز معضلات عدیده ای دارد.  

نیکخو ضمن اشاره به اینکه به تازگی مصوبه‌ای دولت برای رفع مشکلات جدی در بحث گشایش اعتبار و استفاده از کارت بازرگانی ایجاد کرده است، افزود: سال ۹۷ توانستیم با عدم تعهد ارزی صادرات داشته باشیم و به صورت ریالی معامله کنیم که به تازگی پرونده آن را باز کردند، اجازه ترخیص کالا وارداتی را نداده و کارت بازرگانی را هم تایید نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه فشار تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی است، تاکید کرد: این در صورتی هست که در سال جهش تولید، دست و پای تولید کننده را گرفته و برای توقف تولید تلاش دارند.

این تولیدکننده لنت‌ترمز در پاسخ به این سوال که چه نوع مواد اولیه‌ای وارداتی در صنعت لنت به کار می رود، بیان کرد: عمده مواداولیه مانند گرافیت، الیاف سنگ، نخ مسلح شده الیاف شیشه برای تولید کلاچ را از خارج تامین می‌کنیم. هرچند که در این میان رزین مورد نیاز تولید را از داخل و خارج تامین می‌کنیم.

نیکخو با بیان این موضوع که چالش‌های تولیدی تاکنون نتواسنته تاثیر منفی در عرضه لنت‌ترمز به بازار داشته باشد، اظهار داشت: چالش و معضلات مذکور هیچ تاثیر منفی در عرضه لنت‌ترمز به بازار نداشته است. همچنین بر روی محصولات پرفروش اصلی علاوه بر تامین سفارش بازار ذخیره نیز در بازار داریم.

کد خبر: ۶۰٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha