۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
افزایش ۱۴ درصدی ورود گردشگران خارجی به اردبیل
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد؛

افزایش ۱۴ درصدی ورود گردشگران خارجی به اردبیل

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: براساس آمار ارائه شده از پایانه مرزی بیله سوار، ورود گردشگران خارجی به استان طی ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

نادر فلاحی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: مطابق آمار ارائه شده از پایانه مرزی بیله سوار، ورود گردشگران خارجی به اردبیل طی ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال ۹۷، پانصد و ۲۷ هزار و ۳۴۷ گردشگر خارجی از مرز بیله سوار وارد استان شده که این رقم در ۱۰ ماهه سال جاری، به ششصد و ۱۰ هزار و ۸۳۶ نفر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: در عین حال که ورود گردشگران خارجی با رشد ۱۴ درصدی مواجه است، مجموع تردد از پایانه مرزی با ۱۲ درصد افزایش همراه است.

فلاحی ادامه داد: با توجه به امنیت حاکم در داخل مرزهای کشور و ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران خارجی به ویژه اتباع آذری، پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۹۹ نیز با تعدد سفر به اردبیل مواجه باشیم.

وی تصریح کرد: مطابق مطالعات میدانی، بخش عمده‌ای از گردشگران آذری به منظور دریافت خدمات پزشکی و درمانی به این استان سفر می‌کنند که به همین منظور برنامه‌ریزی جامع برای رونق گردشگری سلامت در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تاکید کرد: از سویی این استان به عنوان یکی از مقاصد ارزان سفر قلمداد می‌شود و کیفیت و گستردگی تاسیسات گردشگری آن موجب شده طی سال‌های اخیر با افزایش علاقه‌مندی و سفر اتباع آذری به این استان مواجه است.

کد خبر: ۶٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha