۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
بانک‌های ایرانی در لیست برترین بانک‌های اسلامی

بانک‌های ایرانی در لیست برترین بانک‌های اسلامی

در جدیدترین گزارش بین‌المللی از ۱۰ بانک برتر اسلامی از لحاظ رشد دارایی‌ها، ایران با سه بانک ملت، پست بانک و کشاورزی رتبه نخست را دارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، نشریه بین‌المللی بنکر در جدیدترین گزارش خود از رتبه ‌بندی برترین بانک ها و موسسات مالی اسلامی در جهان به نام سه بانک ایرانی اشاره کرده که در بین ۱۰ بانک برتر اسلامی جهان قرار گرفته اند.

بر این اساس، رتبه‌بندی بانک‌های اسلامی جهان از لحاظ بیشترین رشد دارایی‌ها نشان می دهد، کشورمان با بیشترین تعداد بانک در بین ده بانک برتر قرار دارد. به گونه ای که بانک ملت با ۸۲۳۰۵ میلیون دلار دارایی‌های منطبق بر شریعت با تغییرات ۵۵.۴ درصدی در رتبه نخست بانک های ایرانی در این بین و در رتبه ششم رتبه بندی ده بانک برتر اسلامی از لحاظ بیشترین رشد دارایی ها قرار دارد.

پس از بانک ملت، پست بانک ایران با ۳۷۱۷ میلیون دلار دارایی‌های منطبق بر شریعت و با تغییرات ۴۹.۲ درصدی در جایگاه هشتم بانک های برتر اسلامی جای گرفته و در نهایت سومین بانک ایرانی، بانک کشاورزی است که با ۳۸۹۷۳ میلیون دلار دارایی‌های منطبق بر شریعت و با تغییرات ۴۶.۵ درصدی، رتبه نهم را کسب کرده است.

درصد تغییرات

دارایی‌های منطبق برشریعت

(میلیون دلار)

کشور

موسسه

رتبه‌بندی

۳۸۱.۷

۱۹۱۸

سودان

بانک خارطوم

۱

۱۶۶.۳

۱۶۵۳

سودان

بانک ملی اُمدورمان

۲

۷۳.۸

۲۱۱۸۹

قطر

بانک بروا

۳

۶۰.۷

۶۸۶

عراق

بانک اسلامی عراقی

۴

۵۷.۲

۸۸۲

انگلستان

بانک گیت هاوس

۵

۵۵.۴

۸۲۳۰۵

ایران

بانک ملت

۶

۵۴.۲

۵۴۵

نیجریه

بانک جایز

۷

۴۹.۲

۳۷۱۷

ایران

پست بانک

۸

۴۶.۵

۳۸۹۷۳

ایران

بانک کشاورزی

۹

۴۳.۳

۱۰۳۵۷

کویت

بانک واربا

۱۰

مروری بر لیست برترین بانک‌های اسلامی از لحاظ رشد دارایی‌ها، مشخص می کند که کشور سودان با دو بانک خارطوم (بیشترین درصد تغییرات: ۳۸۱.۷ درصد) و ملی اُمدورمان، رتبه های اول و دوم را از آن خود کرده است و پس از آن نیز بانک های متعلق به کشورهای قطر، عراق و انگلستان قرار گرفته اند

کد خبر: ۶۰٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha