۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
 ۲۳ پروژه فن‌آور با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با شهرک‌های صنعتی سمنان اجرا می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خبر داد؛

۲۳ پروژه فن‌آور با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با شهرک‌های صنعتی سمنان اجرا می‌شود

سمنان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقای همکاری بین دانشگاه و صنعت در سطح استان گفت: ۲۳ پروژه فن‌آور با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با شهرک‌های صنعتی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن آل بویه در نشست ویدئو کنفرانسی با حضور شرکت‌های فن‌آور و دانش بنیان فعال در حوزه‌های مختلف تولید استان سمنان به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان با بیان اینکه ۲۳ پروژه فن‌آور با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با شهرک‌های صنعتی سمنان اجرا می‌شود، تاکید کرد: این موضوع گامی به سوی توسعه فن‌آوری تولید است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌های پژوهشی و فناوری با همکاری حوزه صنعت، دانشگاه سمنان و این شرکت در حال اجرا است، افزود: این طرح‌ها راستای افزایش بهره‌وری، رفع عارضه و کمک به پژوهش کاربردی در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی سمنان با بیان اینکه محورهای اصلی این طرح‌ها کمک به شرکت‌های دانش بنیان و کوچک مقیاس برای رشد اقتصادی است، تاکید کرد: صنایع کوچک و نقش آن‌ها در ایجاد اشتغال پایدار و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید موضوعی محوری و مهم است که با تعامل بین دانشگاه و صنعت می‌توان به آن دست یافت.

آل بویه بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با انعقاد تفاهم‌نامه و بهره‌گیری از دانشگاهیان و صاحبان ایده پیوند صنعت و دانشگاه را یکی از محورهای مهم و عمده فعالیت خود قرار داده است.

وی افزود: کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت تحت عنوان اتاق مسئله طی سال ۹۸ افتتاح شد این اقدام در راستای ارتباط مؤثر صنعت، دانشگاه و دولت و با هدف ارتقای فنی و تکنولوژی صنعت استان انجام شده است. ایجاد پیوند میان دانشگاه و صنعت، علاوه بر تأمین بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور، کمک به رشد فناوری و در نهایت ارتقا و «جهش تولید» را به ارمغان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان افزود: هفته پژوهش و فناوری از ۲۲ لغایت ۲۷ آذر با عنوان پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید نامگذاری شده است همچنین بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری نیز از ۲۷ الی ۳۰ آذر به صورت مجازی در پورتال www.msrt-expo.ir برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۶۰٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha