۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
واردات ۲۰۰ میلیون تُن خاک فسفاته از سوریه/ مشکل کمبود کود در کشور حل خواهد شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

واردات ۲۰۰ میلیون تُن خاک فسفاته از سوریه/ مشکل کمبود کود در کشور حل خواهد شد

خمین- عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ مجوز خرید ۲۰۰ میلیون تُن خاک فسفاته از سوریه گفت: با این واردات مشکل کودهای فسفاته طی سال های آینده به طور اساسی رفع می شود.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاده های دامی دفاع کرد و افزود: عملا تخصیص این ارز نتوانسته کمکی به مدیریت بازار و قیمت کند و همین امر نشان از ناکارآمدی اینگونه تخصیص ارز است.

وی اضافه کرد: این ارز بیشتر به دست دلال می رسد و نفعی به مصرف کننده و تولیدکننده نمی رساند و بیشتر برای واردکننده مناسب است، حال آنکه اگر دولت قصد حمایت دارد، بهتر است، از مصرف کننده حمایت کند.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که تفاوت قیمت رانت ایجاد می کند، گفت: نمی توان ارز را بدون حساب و کتاب پخش کرد و سپس با بگیر و ببند در پی مدیریت آن بود.

نظری با بیان این که متاسفانه نه زمان واردات محصولات کشاورزی را به خوبی می دانیم و نه زمان صادرات آن‌ها را، گفت: واردات بی موقع و بی رویه بسیاری از محصولات به کشاورزان خسارت های متعددی می زند و از سویی دیگر صادرات بی موقع و بی حساب و کتاب نیز بازار را فلج کرده و به مصرف کننده خسارت می زند، متاسفانه شاهد مدیریت مناسبی در این خصوص نیستیم.

وی در مورد مشکل کودهای کشاورزی در کشور نیز گفت: با اخذ واردات ۲۰۰ میلیون تُن خاک فسفاته از سوریه شاهد رفع اساسی مشکل محدودیت کودهای فسفاته در کشور در سال های آینده خواهیم بود.

کد خبر: ۶۰٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha