۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
فعالیت ۶ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی لرستان/ لزوم حمایت از صنایع کوچک و متوسط
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

فعالیت ۶ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی لرستان/ لزوم حمایت از صنایع کوچک و متوسط

لرستان- رازانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به فعالیت ۶ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: مهمترین ویژگی صنایع خرد، اشتغال زا و زودبازده بودن آنهاست بنابراین اگر به دنبال اشتغالزایی هستیم باید از صنایع کوچک و متوسط حمایت کنیم.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر حدود شش هزار نفر به صورت مستقیم و اسمی در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های لرستان مشغول به کار هستند.

وی افزود: مهمترین تولیدات استان به ترتیب شامل صنایع غذایی، صنایع فلزی، صنایع غیر فلزی مثل پودرهای میکرونیزه، صنایع شیمیایی و در آخر هم صنایع پایین دست حوزه کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه ما از چند منبع به صنعتگران تسهیلات پرداخت می‌کنیم، عنوان کرد: این تسهیلات شامل جهش تولید، رونق تولید و تسهیلات روستایی است همچنین تسهیلاتی هم به صورت سرمایه در گردش و یا سرمایه ثابت جهت بازسازی و نوسازی خطوط تولیدی به واحدهای صنعتی تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سود همه تسهیلات گفته شده، ۱۸ درصد است فقط تسهیلات روستایی سود کمتری نسبت به بقیه دارد؛ مبلغ تسهیلات بسته به نیاز واحدهای صنعتی است و ما مشکلی نداریم، اگر بتوانند وثیقه را مهیا کنند، تسهیلات در حد نیاز و در حد وثیقه پرداخت می‌شود.

رازانی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به شرایط خاصی نیاز ندارد، همین که متقاضیان درخواست بدهند در کمیته تسهیلات بررسی می‌شود و به بانک عامل معرفی می‌شوند و در صورتی که بتوانند وثیقه مورد نیاز را تأمین کنند، بانک تسهیلات لازم را به آنها پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی استان ما بیکاری است و بیش از ۹۶ درصد صنعت استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که مهمترین ویژگی صنایع خرد، اشتغال زا و زودبازده بودن است بنابراین اگر به دنبال اشتغالزایی هستیم باید از صنایع کوچک و متوسط حمایت کنیم.

کد خبر: ۶۰٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha