۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
توزیع ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا در آمریکا| ۸ هزار فروند بوئینگ برای توزیع به ۸ میلیارد نفر در سطح جهان نیاز است
رسانه‌ها خبر دادند؛

توزیع ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا در آمریکا| ۸ هزار فروند بوئینگ برای توزیع به ۸ میلیارد نفر در سطح جهان نیاز است

انتظار می رود از روز چهاردهم دسامبر واکسن کرونا به نقاط مختلف آمریکا برسد.

 بازار؛ گروه بین الملل: سازمان غذا و دارو آمریکا،‌ روز یازدهم دسامبر مجوز اضطراری برای تزریق واکسن تولیدی شرکت های داروسازی فایزر و بیوان تک آلمان را برای افراد بالای شانزده سال تایید کرد.

به دنبال تایید سازمان غذا و داروی آمریکا در استفاده از واکسن ضد ویروس کرونا در شرایط اضطراری، مقامات دولتی این کشور در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کردند، توزیع واکسن کرونا شروع شده است و انتظار می رود تا روز چهاردهم دسامبر به نقاط مختلف آمریکا برسد.

به گفته مسوول طرح توزیع واکسن در دولت آمریکا ، شرکت داروسازی فایزر در ایالت میشیگان مقدمات لازم برای توزیع واکسن های بسته بندی شده را فراهم کرده و قرار است روز سیزدهم دسامبر به ۶۳۶ موسسه در نقاط مختلف آمریکا تحویل داده شود. در مرحله نخست دو میلیون ۹۰۰ هزار دوز واکسن ضد ویروس کرونا ، بر اساس جمعیت در ایالتهای مختلف آمریکا توزیع می شود.

در مرحله اول واکسیناسیون کارکنان مراکز سالمندان و کادر درمان در ایالتهای مختلف در اولویت قرار دارند. به دنبال صدور مجوز سازمان دارو و غذا برای واکسن کرونا در شرایط اضطراری، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا برای تایید این واکسن روز دوازدهم دسامبر نشست اضطراری برگزار کرد. کارشناسان در این نشست درباره واکسیناسیون زنان باردار ، زنان شیرده و افراد با علائم شدید آلرژی بحث و تبادل نظر و در نهایت بیشتر کارشناسان با واکسیناسیون افراد بالای شانزده سال موافقت کردند.

سازمان دارو و غذا آمریکا روز هفدهم دسامبر نشستی برای تایید واکسن کرونا ساخت شرکت داروسازی مدرنا برگزار خواهد کرد. چنانچه سازمان دارو و غذا آمریکا واکسن کرونای ساخت شرکت داروسازی مدرنا را در شرایط اضطراری تایید کند، پیش بینی می شود شرکت های مدرنا و فایزر تا اواسط ماه جاری ۴۰ میلیون دوز واکسن ضد ویروس کرونا را در سراسر آمریکا توزیع کنند.

اداره فدرال هوانوردی آمریکا از فرودگاه های سراسر کشور درخواست کرد تا در حمل و نقل واکسن کرونا همکاری کنند. همچنین به گزارش رسانه های آمریکا، ‌هواپیماهای حامل واکسن در ورود و خروج فرودگاه ها در اولویت قرار دارند. از سوی دیگر اطمینان از ظرفیت حمل و نقل هوایی برای توزیع واکسن به یک چالش جهانی تبدیل شده است. چنانچه یک دوز واکسن برای هر نفر در نظر گرفته شود،‌ توزیع واکسن برای ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر جمعیت در سراسر جهان به ۸ هزار فروند بوئینگ ۷۴۷ باری نیاز است.

«جان کرمس»، مسوول بخش باربری هواپیمایی یونایتد ایرلاینز،‌ در مصاحبه با ان اچ کی گفت: «‌حمل واکسن بزرگترین رویداد برای صنعت حمل و نقل هوایی است.» وی در ادامه افزود: «برای حمل و نقل در این مقیاس نه تنها شرکتهای حمل و نقل هوایی بلکه شرکتهای حمل و نقل زمینی و دریایی هم باید همکاری کنند.»

مردی شصت و هفت ساله و ساکن نیویورک درباره تایید واکسن ضد ویروس کرونا گفت: «‌می خواهم هر چه سریع تر واکیسنه شوم. فکر می کنم واکسن برای بازگشت به زندگی عادی لازم است. من منتظر چنین روزی بودم.»‌

همچنین مردی سی و شش ساله در همین زمینه گفت: «‌خبر خوبی است. امیدوارم واکسن در کوتاه ترین زمان ممکن توزیع شود و در دسترس همه قرار گیرد.» از سوی دیگر زنی پنجاه ساله درباره واکسیناسیون واکسن کرونا گفت: «چون قبلا از این واکسن استفاده نشده، واکسیناسیون آن کمی نگران کننده است. من پیش از تزریق واکسن کرونا بررسی خواهم کرد که واکسن عوارض جانبی برای بدن نداشته باشد.»

کد خبر: ۶۰٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha