۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
تولید ۳۰ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه ۹۸ افزایشی بود

تولید ۳۰ محصول اصلی صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه ۹۸ افزایشی بود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از میان ۴۲ محصول منتخب، اصلی صنعتی و معدنی که بیشترین سهم را در این بخش دارند در۱۰ ماهه امسال ۳۰ محصول رشد تولید داشته‌اند.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی گفت: فولاد خام با ۲۰ میلیون تن، ۶.۸ درصد، سیمان با ۵۱.۲ میلیون تن، ۱۲.۲ درصد، کاتد مس با ۲۰۷.۸ هزار تن، ۳.۱ درصد، لوازم خانگی (شامل تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی) با ۲۱۴۹.۷ هزار دستگاه، ۷.۸ درصد و محصولات پتروشیمی با ۴۵.۸ میلیون تن، ۱.۹ درصد رشد تولید داشته‌اند.

وی افزود: در این مدت ۱۲ محصول کاهش تولید داشته اند که البته روند کاهشی تولید این محصولات نسبت به ۹ ماهه امسال بهبود یافته است.

معاون طرح و برنامه ادامه داد: تولید انواع خودرو سواری با ۶۱۲ هزار دستگاه ۱۸.۸ درصد کاهش داشته اما؛ روند تولید خودرو در دوماهه گذشته سرعت خوبی گرفته و تلاش ها این است که تا پایان سال روند کاهش تولید خودرو متوقف شود.

زرندی همچنین گفت: در این مدت، تعداد ۵۲۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۴۴.۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۸۱۲۴۴ نفر صادره شده است.

وی مجوزهای صنفی صادر شده ۳۳۹.۴ هزار فقره اعلام کرد و افزود: در این مدت، در بخش معدن تعداد ۵۰۴ فقره پروانه اکتشاف، ۲۸۹ فقره گواهی کشف و ۳۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد.

کد خبر: ۶٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha