۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
حذف سودجویان با ساماندهی نظام توزیع
معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت مطرح کرد

حذف سودجویان با ساماندهی نظام توزیع

محله‌ای، معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: حذف دلال برای ساماندهی نظام توزیع مفید است، اما تنها راه حل حذف نیست، بلکه با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پر کردن فاصله تولید تا مصرف و ایجاد شفافیت در نظام توزیع، می‌توان مشکل را اساسی رفع کرد.

به گزارش بازار، حمید محله‌ای با بیان این مطلب افزود: باید فرهنگی ایجاد کنیم که هر داد و ستدی در اقتصاد کشور شفاف باشد، زیرا این شفافیت است که می‌تواند سود بادآورده سودجویان (دلالان مخرب) را به حداقل برساند.

معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت تصریح کرد: برای پر کردن شکاف بین تولید تا مصرف یکسری زیرساخت‌ها لازم است تا زنجیره تولید را کامل کند و سود منطقی را به تولید کننده بازگرداند و آن ایجاد نظام توزیع صنعتی و مکانیزه است.

وی با اشاره به این که در حوزه برخی از تولیدات صنعتی این فاصله برطرف شده است گفت: وزارت صمت همیشه تلاش کرده است تا قیمت‌ها را منطقی و معقول نگه دارد و روش وزارت صمت هم نظارت و مدیریت زنجیره تولید و تامین کالا تا توزیع با ایجاد شفافیت از طریق سامانه‌هایی است که راه انداخته است که آن‌ها را با سامانه‌های وزارت جهاد کشاورزی و ... مرتبط می‌کند.

محله‌ای تاکید کرد: از نظر اقتصادی تا عرضه کافی نباشد قیمت‌ها تثبیت نمی‌شود.

کد خبر: ۶۰٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha