۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
ابهام در بودجه سال آینده زیاد بوده و اثرگذاری آن به روشنی معلوم نیست
کارشناس مسائل اقتصادی:

ابهام در بودجه سال آینده زیاد بوده و اثرگذاری آن به روشنی معلوم نیست

ستاک، کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به ابهام زیاد در بودجه سال آینده، ما نمی‌توانیم اثرگذاری آن را در بازارهای مختلف به خصوص بازار سرمایه، بررسی کنیم.

به گزارش بازار، حامد ستاک کارشناس اقتصادی افزود: اتفاق نظر بین اهالی اقتصاد در خصوص تحقق بودجه سال آینده وجود ندارد و به همین دلیل، بازار سرمایه به خبر بودجه، توجه چندانی نکرده و به راه خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده، متاسفانه تا ۲۰ درصد در برخی سرفصل‌ها تحقق حاصل نمی‌شود به همین دلیل ابهام در بودجه سال آینده زیاد بوده و اثرگذاری آن به روشنی معلوم نیست.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار سرمایه، نرخ ارز است گفت: بسیاری از دارائی‌های شرکت‌ها با تعیین نرخ ارز، ارزش گذاری می‌شود و با توجه به این که نرخ ارز بسیار خوشبینانه در بودجه پیش بینی شده، نمی‌توان به درستی در این خصوص نظر داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مولفه‌های تاثیرگذار در بودجه، رقمی است که به بودجه عمرانی اختصاص داده شده که این ارقام در شرایط ذکر شده، امکان تحقق پایینی دارد.

ستاک گفت: موضوع مهمی که در مورد بودجه وجود دارد این است که باید مورد تائید کارشناسان اقتصادی کشور باشد تا بتواند تاثیر خود را بگذارد، زیرا بودجه نقشه راه اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: وقتی بودجه محقق نشود اثرپذیری خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل بازار سرمایه با وجود ابهامات ذکر شده به راه خود ادامه می‌دهد و با آنچه خودش پیش بینی می‌کند مسیر را طی می‌کند.

کد خبر: ۶۰٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha