۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
لزوم تامین به موقع سوخت نیروگاه های آذربایجان شرقی
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

لزوم تامین به موقع سوخت نیروگاه های آذربایجان شرقی

تبریز- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت برق‌رسانی در فصل سرما گفت: سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های استان باید تامین و از قطعی برق جلوگیری شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوای تبریز افزود: با قطعی برق، وسایل گرمایشی نیز از کار خواهند افتاد که این در فصل سرما قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: در شرایطی که مصرف گاز در کشور افزایش یافته و با توجه به کمبود گاز ، نیروگاه‌های استان متناسب با سهمیه ابلاغی از سوی کمیته مدیریت سوخت نیروگاه‌های کشور بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی فعالیت خواهند کرد.

رحمتی اظهار کرد: تا زمانی که از سوی این کمیته مشخص شده و به نسبت سهمیه تعیین شده، در زمان‌های اضطراری به صورت محدود در نیروگاه‌ها از سوخت مازوت یا گازوییل استفاده شود تا کمبود گاز در کشور جبران شود.

آذربایجان شرقی به تولید سالانه حدود ۲ هزار مگاوات برق با مشکل تامین سوخت گاز برای نیروگاه‌های خود در فصل سرما مواجه است؛ استفاده از مازوت در زمستان برای نیروگاه‌های استان در سال‌های قبل، انتقاد مردم و طرفداران محیط زیست استان از این روال به دلیل آلایندگی‌های زیست محیطی ناشی از آن را به دنبال داشته است.

مردم آذربایجان شرقی می‌گویند اگر قرار است نیروگاه‌ها در فصل سرد سال برای مدت مشخصی از مازوت استفاده کنند این موضوع باید به صورت برابر و عادلانه برای همه مناطق کشور اعمال شود.

کد خبر: ۶۰٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha