۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
سیل معاملات جدید رمزارزها | دلیل رشد گسترده معاملات ارزهای دیجیتال در هند چیست؟
رونق رمزارزها در کشور هفتاد و دو ملت؛

سیل معاملات جدید رمزارزها | دلیل رشد گسترده معاملات ارزهای دیجیتال در هند چیست؟

با رشد ارزش بیت کوین، بسیاری از بانکها، کشورها در فکر به کار بردن رمزارزها در معاملات شان هستند؛ درحالی که یکی ازاین کشورها که معاملات رمزارزها در میان مردم افزایش یافته، کشور هند است.

بازار؛ گروه بورس/ رمز ارزها: کشور هند با رشد اقتصادی، توانسته در میان قدرتهای بزرگ اقتصادی جای گیرد. به طوریکه بر اساس گزارش PwC، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ میلادی، هند از آمریکا هم پیشی بگیرد و دومین اقتصاد بزرگ جهان شود. از طرفی با وجودی که جمعیت بیشتر این کشور به کار کشاورزی مشغول هستند اما این کشور با داشتن جوانان تحصیل کرده در زمینه فناوری اطلاعات از جمله کشورهای پیشرو در این حوزه به شمار می آید. در عین حال که طی این سالها پول دیجیتال و رمزارزها در میان مردم هند برای خود جا باز کرده اند و به عنوان یکی از ابزار معاملاتی درآمده است. در همین خصوص سایت news.Bitcoin.com در گزارشی  نظر ۴ مدیر عامل این حوزه را جویا شده است که در ادامه از نظرتان می گذرد.

صنعت ارز رمزنگاری شده هند رشد گسترده ای را تجربه می کند. معامله گران جدید مبادلات رمزنگاری پرشمار شده اند، مدیران عامل از از بزرگترین پلتفرم‌های های تجارت رمزنگاری در هند به طور اختصاصی به news.Bitcoin.com در این خصوص نظراتشان را بیان کرده اند. آنها همچنین نظرات خود در مورد انگیزه بازار رمزنگاری هند، احساسات معامله گران فعلی و علاقه نهادی به رمزنگاری در هند را به اشتراک گذاشته اند.

رشد گسترده معامله گران جدید و حجم مبادلات رمزارزها
صرافی های رمزنگاری شده در هند شاهد ثبت تعداد جدیدی از کاربران جدید در پلتفرمهای خود هستند که با افزایش چشمگیر حجم معاملات همراه شده است.

ساتویک ویشوانات، مدیر عامل شرکت Unocoin، یکی از قدیمی ترین مراکز مبادلات رمزنگاری در هند، گفت: در مقایسه با ماه سپتامبر، در حال حاضر حدود ۲.۵ برابر مشتریانی هستیم که برای این سرویس ثبت نام می کنند.

نیسچال شتی، مدیر عامل شرکت Wazirx، گفت: ثبت نام کاربران جدید ۱۲۵ درصد رشد کرده و حجم معاملات ماهانه ۲۲۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین مدیر عامل Bitbns، گوراو داهاک، روند مشابهی را به اشتراک می گذارد که حجم معاملات در صرافی وی طی سه ماهه گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. بعلاوه، از زمان لغو محدودیت بانکی در ماه مارس توسط دادگاه عالی هند، ثبت نام روزانه کاربران ۸۰۰ درصد افزایش یافته است.

در همین حال، مدیر عامل Coindcx، سومیت گوپتا گفت: ثبت مبادلات در مقایسه با سال قبل با رشد ۲۳۵.۸۲ درصدی روبرو شده است و در سه ماهه سوم، پلتفرم این صرافی ۴ برابر در بخش  کاربران فعال روزانه رشد داشته است.

چه مساله ای بازار ارز رمزنگاری هند را هدایت می کند؟ 
از چهار مدیر عامل شرکت در مورد آنچه که بازارارز  رمزنگاری هند را هدایت می کند سوال شد. نیسچال شتی گفت: در مارس ۲۰۲۰، دو واقعه مهم اتفاق افتاد که موجب افزایش پذیرش رمزارزها در هند شده است، حکم تاریخی دادگاه عالی و همه گیری کرونا.

وی توضیح داد: بسیاری از هندی ها شغل خود را از دست داده اند و این باعث شده است که آنها با تبدیل شدن تحلیلگر فنی یا اینفلوئنسر های رمزنگاری، برای کسب درآمد جانبی در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

گوپتا توضیح داد: منافع ملی و حس کنجکاوی در ارزهای رمزپایه در سه ماه چهارم مهمترین علت بوده است، وی یادآوری کرد: تغییر تدریجی درست در آغاز قفل سراسری ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ در سراسر کشور که آغاز شد، به مردم فرصت بیشتری در خانه برای کشف تجارت رمزنگاری داد. دادگاه عالی با رفع محدودیت بانکی همچنین به تازه واردان اعتماد به نفس ورود به بازار ارزهای رمزنگاری شده را اعطا کرد، و در نتیجه تعداد روزافزون کاربران و تعداد ثبت کاربران وحجم مبادلات افزایش یافته است.

همچنین داهاک، لیستی از محرک های اصلی را که به رشد بازار ارز رمزنگاری هند دامن می زند، به اشتراک گذاشته است که شامل قیمت، افزایش مشارکت های خرد و پوشش رسانه ای درباره بیت کوین است.

وقتی صحبت از احساس معامله گران در هند می شود، مدیران عامل نیز نظر مشابهی دارند. گوپتا، با استناد به چندین طرح آموزشی، از جمله برخی از مبادلات شخصی خود، توضیح داد: ما در ذهنیت سرمایه گذاران و معامله گران تغییراتی مشاهده می کنیم. بیشتر معامله گران در حال انجام تحقیقات گسترده (فنی و بنیادی) قبل از سرمایه گذاری و تصمیم گیری در معاملات ارزهای رمزنگاری شده هستند. براین اساس در چند سال گذشته یک تغییر در ذهنیت سرمایه گذاران و بازرگانان ایجاد شده است.

شتی با بیان اینکه بیت کوین یک دارایی دیجیتالی است که محدود به هیچ کشور یا نهادی نیست، در دسترس هر کسی در سراسر جهان است افزود: بیشتر افرادی که می بینید در واقع دوست دارند بیت کوین را داشته باشند زیرا به عنوان یک کلاس دارایی به آن نگاه می کنند. علاوه بر این، او افزایش قیمت بیت کوین را یک فاکتور مهم دانست.

دهاک احساسات معامله گران هند را مثبت توصیف کرد. وی توصیه می کند که بیشتر کاربران جدید به جای تجارت مستقیم ارزهای رمزپایه، سرمایه گذاری بیت کوین را براساس متوسط هزینه‌های دلاری شروع کنند.

این مدیران همچنین براین نظریه اتفاق نظر دارند که که اخبارمثبت  رمزارزها از سراسر جهان، مانند  اعلام سرویس های رمزنگاری جدید پی پال، بر بازار هند تأثیر گذاشته است.

علاقه کم موسسات و نهادهای هندی به رمزارزها
در حالی که سرمایه گذاران سازمانی به طور فزاینده ای به ارزهای رمزنگاری شده در کشورهایی مانند ایالات متحده علاقه مند هستند، اما این چهار مدیر عامل موافقند که هنوز علاقه نهادی به رمزنگاری در هند کم است.

دهاک اظهار داشت: با وجود علاقه کم موسسات، اما با این حال در حال رشد است. ضمانت برای قرارداد یا تراکنش در این زمینه بزرگترین مشکل موسسات نهادی است. تا زمانی که بازیکنانی مانند فیدلیتی که در امور مالی سنتی بزرگ هستند، دیگر موسسات جایی ندارند اما در مقایسه با این موضوع، مبادلات خرد در حال رشد است زیرا بازده سهام بورس هند واقعاً کم بوده است.

گوپتا با مشاهده روندی مشابه، تأیید کرد که در حال حاضر، علاقه و تقاضا به شکل خرد در بین هندیها وجود دارد، در عین حال وی معتقد است در سالهای آینده نیز ممکن است شاهد سرمایه گذارای مشابه موسسات در هند باشیم.

شتی با بیان اینکه عدم اطمینان نظارتی بزرگترین مانع است، خاطر نشان کرد: درهند مشارکت نهادی در رمزنگاری بسیار کم است؛ وی تأکید کرد  بازیگران نهادی قبل از شرکت در کلاس دارایی جدید مانند رمزنگاری، به وضوح نظارتی احتیاج دارند.

ویشوانات تصریح کرد: در گذشته دیدیم که هند روندی را دنبال می کرده تا به کشورهای توسعه یافته برسد. بنابراین این امر باعث شده است که بسیاری از موسسات به فکر ارزهای رمزنگاری در ترازنامه خود باشند اما هنوز آنطور که باید این فضا آماده نیست.

کد خبر: ۶۰٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha