۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
تحلیل تکنیکال شاخص تسلط تتر، بیت کوین و اتریوم
تحلیل دامیننس ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال شاخص تسلط تتر، بیت کوین و اتریوم

شاخص دامیننس تتر درگیر مقاومت، بیت کوین بر روی حمایت و اتریوم نزدیک به مقاومت است که نشان میدهد امکان اصلاح بیشتر بازار وجود دارد؛ اما ریزش بیشتر با آلت کوین ها خواهد بود نه بیت کوین!

هادی بهرامی؛ بازار: یکی از شاخص‌های اصلی برای سنجش وضعیت پروژه‌های ارز دیجیتال، دامیننس است؛ از آن برای شناسایی میزان تسلط یک کوین یا توکن بر بازار کریپتو استفاده می‌شود. معامله‌گران با دانستن مفهوم دامیننس می‌توانند بر احساسات موجود در بازار کریپتو نظارت کنند و با دید باز معاملات خود را انجام دهند. مفهوم به ارزش‌گذاری یا تسلط یک ارز دیجیتال نسبت به ارزش کل بازار کریپتو اشاره دارد؛ شاخص آن توسط کوین مارکت کپ ارائه می‌شود. معمولا برای تحلیل تسلط رمزارزهای بیت کوین، اتریوم، تتر و یا آلت کوین ها را نسبت به کل دارایی‌های مارکت کریپتوکارنسی محاسبه میکند. مهم ترین دامیننس هایی که از آن ها میتوان برای تحلیل کلیت بازار و پیش بینی روند صنایع مختلف استفاده کرد، شاخص تسلط تتر، بیت کوین و اتریوم است؛ در ادامه، به تحلیل تکنیکال کوتاه مدت دامیننس سه ارز دیجیتال تتر، بیت کوین و اتریوم خواهیم پرداخت.


تحلیل تکنیکال دامیننس تتر
پس از اینکه شاخص تسلط تتر بر بازار از محدوده ۸.۴ درصد نصف شد و تا ۳.۸ درصد ریزش کرد با واکنش مثبت روبرو شد و تا مقاومت ۵.۱ درصد دوباره رشد کرد. در حال حاضر با مقاومت درگیر است و اگر بتواند این محدوده را با موفقیت بشکند، تا اهداف ۶.۴ و ۹.۶ درصد رشد خواهد کرد که در نهایت منجر به ریزش بازار خواهد شد. در صورت واکنش منفی به مقاومت، حمایت ۳.۸ درصد در دسترس است و اگر نتواند این حمایت را نیز حفظ کند، با ریزش بیشتری مواجه خواهد شد و به دنبال آن بازار بیت کوین و آلت کوین ها رشد بیشتری خواهند داشت. با از دست رفتن حمایت ۳.۸ درصد شاخص، بازار رشد بیشتری خواهد داشت و پیش بینی میشود که با آغاز بولران، شاخص تسلط تتر به نواحی ۲.۵ و حتی ۲ درصد برسد.

تحلیل تکنیکال شاخص تسلط تتر، بیت کوین و اتریوم


تحلیل تکنیکال دامیننس بیت کوین
شاخص تسلط بیت کوین از محدوده ۵۱ درصد که کف کانال صعودی محسوب میشود، با افزایش ۱۲ درصدی به محدوده ۵۹ درصد رسید و مجددا کمی کاهش یافت. در حال حاضر سقف استاتیک ۵۵ درصد که شکسته شده بود از دست رفت و اولین حمایت ۵۳ درصد است که در دسترس میباشد. محدوده حمایتی ۵۳ درصدی محل تلاقی چند چند حمایت است که اگر از دست برود حمایت بعدی ۵۱ درصد و کمتر از آن خواهد بود و در مقابل، اگر محدوده ۵۵ درصد پس گرفته شود، رشد بیشتری از شاخص تسلط بیت کوین شاهد خواهیم بود که برای بازار آلت کوین ها طبیعتا نشانه خوبی نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال شاخص تسلط تتر، بیت کوین و اتریوم


تحلیل تکنیکال دامیننس اتریوم
شاخص تسلط اتریوم پس از برخورد به حمایت ۱۶.۲ درصد، با واکنش مثبت روبرو شد و تا محدوده ۱۷.۱ درصد رشد کرد، سپس یکبار دیگر همین رفتار را انجام داد و در حال حاضر حمایت ۱۶.۲ درصد تحت هیچ شرایطی نباید از دست برود؛ در غیر اینصورت شاهد ریزش کل آلت کوین ها خواهیم بود. در مقابل، شاخص دامیننس اتریوم با حفظ حمایت ۱۶.۲ درصد میتواند در گام اول تا اهداف ۱۷ و ۱۹ درصد صعود کند. محدوده مقاومتی ۱۹ درصد در صورت عدم شکست و واکنش منفی شاخص به آن، میتواند به ریزش آلت کوین ها و بخصوص خود اتریوم ختم شود.

تحلیل تکنیکال شاخص تسلط تتر، بیت کوین و اتریوم


آیا مفهوم دامیننس قابل اعتماد است؟ این مفهوم در بازار ارز دیجیتال بیانگر تسلط یک کوین در بازار کریپتوکارنسی است. هر چه میزان این شاخص بالاتر برود نشان‌دهنده نشان قدرت یک رمزارز است. یعنی معامله‌گران بزرگ و بیشتری در حال خرید این کوین در حجم بالا هستند. هرچند که این شاخص نشان‌دهنده قدرت یک کوین است اما نباید فقط با در نظر گرفتن آن دست به معامله بزنید. بلکه در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار می‌توانید نسبت به آینده یک رمزارز تصمیم بگیرید.

کد خبر: ۲۸۴٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha