۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری ها ابلاغ شد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی:

ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری ها ابلاغ شد

مشهد- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: ساختار سازمانی و ضوابط تشکیلاتی دهیاری‌ها متناسب با درجه هر دهیاری از سوی وزارت کشور تهیه و ابلاغ شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدشفیعی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ضرورت تثبیت جایگاه دهیاری‌ها بعنوان مدیران ارشد روستایی و در راستای نیاز دهیاری‌ها به نیروی انسانی متخصص این ساختار متناسب با درجه هر دهیاری از سوی وزارت کشور تهیه و ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی  افزود: درجات دهیاری‌ها بر اساس در نظر گرفتن شاخص‌هایی همچون جمعیت، وسعت و درآمد و همچنین شاخص‌هایی دیگر همچون گردشگری به درجات یک تا ۶ تقسیم‌بندی می گردند، بر اساس این ساختار به دهیاری‌های درجه ۱ و ۲ حداکثر شش پست مشترک، درجه ۳ و ۴ حداکثر ۹ پست مشترک و به دهیاری‌های درجه ۵ و ۶ حداکثر ۱۱ پست مشترک یا مستقل تخصیص پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی دارای ۲۴۱۵ روستای دارای دهیاری است که از این تعداد ۱۱۶۴ دهیاری درجه ۱، ۵۳۳ دهیاری درجه ۲، ۲۷۱ دهیاری درجه ۳، ۲۲۶ دهیاری درجه ۴، ۲۰۵ دهیاری درجه ۵ و ۱۶ دهیاری درجه ۶ هستند.

کد خبر: ۶۰٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha