۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
برای تامین آب پایدار ۸۰ هزار میلیارد ریال از بانک‌های داخلی و خارجی تامین شده است
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور:

برای تامین آب پایدار ۸۰ هزار میلیارد ریال از بانک‌های داخلی و خارجی تامین شده است

اراک- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: برای تامین آب پایدار ۸۰ هزار میلیارد ریال از بانک‌های داخلی و خارجی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، شاهین پاکرو بعداز ظهر چهارشنبه آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در اراک طی سخنانی با اشاره به اینکه یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی در راستای ارایه خدمات مطلوب به مردم بوده است اظهار داشت:  آبفا شهری استان مرکزی از شرکت‌های برتر کشور بوده که در حوزه روستایی نیز در رده اول تا پنجم قرار گرفته است.

پاکرو با بیان اینکه ۳۲ روستا هر هفته از سال ۹۲ تا ۹۷ با جمعیت ۲۱ هزار نفر به آب پایدار متصل شده‌اند گفت: برای تامین آب پایدار ۸۰ هزار میلیارد ریال از بانک‌های داخلی و خارجی تامین شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور عنوان داشت: هم اکنون ۷ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور با از آب پایدار بهره مند هستند و ۱۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی نیز تا سال آینده از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی گفت: تامین مالی آب پایدار از منابع مالی سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و از محل وام‌های ماده ۵۶ و ۶۲ از بانک‌های داخلی و خارجی صورت گرفته است.

پاکرو بیان داشت:  با توجه به اینکه ‍۱۵ سال خشکسالی منابع آبی سطحی و زیرزمینی را با چالش جدی مواجه کرده بود و موجب عدم پایداری در منابع آب شده بود بابرنامه‌ریزی جامع در کشور و اولویت‌بندی در منابع آبی، رسالت شرکت صورت پذیرفته و این امر به خوبی و با توانمندی انجام شده است.

کد خبر: ۶٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha