۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
روزانه ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در قم تولید می‌شود
معاون استاندار قم:

روزانه ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در قم تولید می‌شود

قم - غضنفری، معاون امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه استان قم قطب تولید تخم‌مرغ در کشور است، گفت: روزانه ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در قم تولید می‌شود ولی نیاز این استان روزانه ۴۰ تن است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، مهرداد غضنفری اظهار داشت: بیستمین کارگروه تنظیم بازار استان قم پیرامون دو موضوع مهم تأمین میوه شب عید ازجمله سیب و پرتقال و همچنین تأمین مرغ و تخم‌مرغ برگزار شد.

وی افزود: در مورد تنظیم میوه نظر کارگروه تنظیم بازار کشور این است که پیشنهادات استان ارائه و بعد از بررسی و اظهارنظر دستگاه‌های مسئول، این پیشنهادات توسط دبیرخانه جمع‌بندی و به مرکز ارائه شود و در نهایت ابلاغ می‌شود.

معاون استاندار قم در مورد تخم‌مرغ نیز بیان کرد: استان قم، قطب تولید تخم‌مرغ در کشور است و روزانه ۲۰۰ تن تخم‌مرغ تولید می‌شود و مصرف استان نیز ۴۰ تن است و قرار شد جهاد کشاورزی این ۴۰ تن را با قیمت مصوب تنظیم بازار از مرغداری‌ها تأمین کنند و تحویل مراکز توزیع دهد.

وی عنوان کرد: ۴۰ تن تخم‌مرغ روزانه در قم با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود، در این‌ باره کمبودی وجود ندارد اما مباحثی مطرح شد که کارخانه‌هایی که به‌صورت کارتنی بسته‌بندی می‌کنند و تحویل فروشنده می‌دهند قیمت مشخصی داشته باشد و انجمن حمایت از مصرف‌کننده این قیمت مصوب را تعیین می‌کنند.

غضنفری تصریح کرد: از فردا قرار شد ۴۰ تن تخم‌مرغ در اختیار توزیع‌کنندگان عمده به‌صورت روزانه قرار بگیرد و از طریق سازمان صمت نیز قیمت‌ها رصد و نظارت شود، هرچند بازار در هفته‌های گذشته نوسانات شدیدی داشت اما چون استان تولیدکننده هستیم نباید خارج از قیمت مصوب عرضه کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر تولیدکننده نیز مشکلی در تولید ندارند و این موضوع مورد مطالبه ماست که جهاد کشاورزی روزانه ۴۰ تن تحویل بازار دهد و نظارت از سوی صمت برقرار باشد.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز ۵۴ تن مرغ گرم تک نایلونی به بازار تزریق‌شده است اما در مقطع چندروزه که تولید مرغ با مشکل مواجه بود از مرغ منجمد استفاده کردیم و روزانه ۳۰ تن مرغ منجمد توزیع شد.

غضنفری عنوان کرد: هر چه تولید مرغ کاهش یابد از مرغ منجمد استفاده می‌کنیم وگرنه به‌عنوان ذخیره در امور پشتیبانی دام نگهداری می‌شود، در حال حاضر نیز نیاز استان به مرغ ۴۵ تن است و هرگاه تولید با نوساناتی مواجه شد به این میزان مرغ منجمد به بازار تزریق می‌شود و مرغ منجمد پاسخگوی نیاز جامعه است.

کد خبر: ۶۰٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha