۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
نساجی ستاره سبلان در مسیر تولید صادرات محور حرکت می کند
رئیس سازمان صمت اردبیل:

نساجی ستاره سبلان در مسیر تولید صادرات محور حرکت می کند

اردبیل - صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: کارخانه نساجی ستاره سبلان اردبیل در مسیر تولید صادرات محور حرکت می کند و تلاش بر این است تا صادرات به کشورهای همسایه در سال آینده انجام شود.

رامین صادقی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت شش هکتار و از سال ۹۱ با ساخت سوله و ساختمان تاسیسات و بخش های تولیدی فعالیت خود را آغاز کرده و با نصب تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز در سال ۹۴ از سازمان صنعت، معدن و تجارت پروانه بهره برداری گرفته است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۶ به صورت رسمی کارخانه نساجی ستاره سبلان فعالیت خود را آغاز کرده به طوریکه در سه شیفت بیش از ۱۸۰ نفر در این مجموعه کار می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در این کارخانه تولید نخ ابریشم و همچنین بخش های ریسندگی و بافندگی فعالیت شده و ظرفیت تولید سالانه شش میلیون متر مربع است.

فعالیت کارخانه نساجی ستاره سبلان با ۶۰ درصد ظرفیت
صادقی افزود: این کارخانه در حال حاضر با ۶۰ درصد ظرفیت فعالیت خود را انجام می دهد که عمده تولید آن پارچه و لباس به صورت جین است.

وی ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی و همچنین تامین الیاف طبیعی را در این مجموعه تولیدی یادآور شد و خاطر نشان کرد: بخش های مختلف و سه سالن در این کارخانه فعالیت می کنند که شامل سالن مقدماتی، رنگرزی و بافندگی تکمیلی است.

صادقی اضافه کرد: در این بخش ها ۶۰ دستگاه ماشین آلات بافندگی و ریسندگی فعالیت می کند که روزانه تولید ۱۲ هزار متر مربع را در حال حاضر شاهد هستیم که تا ۲۵ هزار متر مربع قابل افزایش است.

صادرات به عراق، آذربایجان، ترکمنستان و روسیه
وی در ادامه ضرورت تامین مواد اولیه را برای تکمیل ظرفیت تولید در این واحد یادآور شد و بیان کرد: تولیدات این کارخانه عمدتا با برند خارجی و تاییدیه اخذ شده از ترکیه، تولید و روانه بازار مصرف می شود که ما تلاش می کنیم تا تولیداتمان را به عراق، آذربایجان، ترکمنستان و روسیه که مشتریان زیادی هم دارد، صادر کنیم.

صادقی به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: با تولید محصولات صادرات محور سعی بر این است تا زمینه خوداتکایی و زمینه عرضه محصولات با کیفیت با تکیه بر توان بومی را به نمایش بگذاریم که قطعا عمده مواد اولیه به ویژه پنبه به صورت داخلی تامین می شود.

۹۰ درصد البسه حاضر در بازار از جنس پلیمری و غیرطبیعی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد البسه حاضر در بازار از جنس پلیمری و غیرطبیعی است، در این کارخانه سعی بر تولید محصولات با الیاف طبیعی است که در صورت افزایش تولید پنبه به راحتی می توانیم از مواد اولیه داخلی استفاده کنیم.

صادقی تصریح کرد: با خرید ماشین آلات از کشور ایتالیا و الگوبرداری که از این کشور انجام شده، ما سعی و تلاشمان بر این است تا تولیدمان را در کنار تاییدیه آزمایشگاه داخلی در آزمایشگاه های خارجی نیز انجام دهیم که قطعا سرمایه گذار این پروژه تلاش می کند تا با یک برند مناسب و رقابت با کشور ترکیه محصول خود را عرضه کند.

وی حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را از این مجموعه در خرید، نصب و راه اندازی دستگاه های جدید و افزایش توان تولید یادآور شد و گفت: در سال آینده با راه اندازی چندین سالن بافندگی سعی خواهد شد تا این مجموعه توان اشتغال خود را بالا ببرد.

کد خبر: ۵۹٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha