۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت؛ سفر به مشهد فقط با زنجیر چرخ
بازار گزارش می‌دهد؛

برف و باران خراسان رضوی را فراگرفت؛ سفر به مشهد فقط با زنجیر چرخ

مشهد- بارش برف و باران که از شامگاه پنجشنبه مناطق مختلف خراسان رضوی را تحت‌الشعاع خود قرار داده در بسیاری از نقاط سردسیری با بارش برف و مه‌گرفتگی همراه شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: بارش باران و برف از شب گذشته موجب لغزندگی محورهای ارتباطی به‌ویژه در ارتفاعات و گردنه‌ها و کندی تردد خودروهای عبوری در محور های ارتباطی این استان شد.

به گزارش خبرنگار بازار شامگاه پنجشنبه هم‌چنین مه غلیظی مشهد مقدس را فراگرفت که این موضوع به دلیل لغو پروازها بسیاری از مسافران را سرگردان کرد.

با لغو پرواز تهران-مشهد و هم‌چنین پرواز کیش- مشهد بسیاری از شهروندان مشهدی که قصد بازگشت به مشهد را داشتند در فرودگاه مهرآباد تهران زمین‌گیر شدند و خانواده‌های آن‌ها در مشهد چشم‌انتظار ماندند.

گفتنی است مه گرفتگی محوطه فرودگاهی موجب به حداقل رسیدن دید افقی و لغو پروازهای مشهد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد شد.

بارش برف گرچه در طی ماه گذشته برای ساکنان خراسان رضوی و هم چنین مشهد تازگی ندارد اما بهانه‌ای شد تا بسیاری شهروندان مشهدی ظهر  جمعه با حضور در ییلاقات از جمله طرقبه و شاندیز برای تماشای برف پائیزه بر ترافیک منتهی به شهرستان بینالود دامن بزنند.

جاده‌ها لغزنده است
در همین حال جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان‌ رضوی از بارش برف در اغلب راه‌های استان و لغزندگی جاده‌ها خبر داد.

به گزارش پلیس سرهنگ حسین میش مست صبح روز جمعه بابیان اینکه در حال حاضر به‌ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی تردد خودروها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر و مجاز است تأکید کرد: رانندگان خودروهای عبوری می‌بایست قبل از سفر نسبت به تجهیز خودرو اقدام و هم‌چنین اطمینان از سیستم گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

وی اعلام کرد: هم‌اینک در بیشتر مسیرهای استان بارش برف و لغزندگی سطح جاده وجود دارد.

سرهنگ میش مست بیشترین بارش برف در مسیر چناران- قوچان، سر ولایت - جوین، آزادراه شهید شوشتری تا گردنه خماری در مسیر تربت‌حیدریه، مسیر نیشابور، مسیر مشهد- کلات و مسیر مشهد- سرخس اعلام کرد و افزود: در مسیر قوچان- درگز به دلیل بارش سنگین برف، تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

جانشین رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی خراسان  افزود: مسیر آزادراه شهید شوشتری و مسیر مشهد- فریمان نیز با مه‌گرفتگی و محدودیت دید مواجه است.

وی از رانندگان خواست تا در صورت ضرورت به سفر حتماً تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

پروازها برقرار شد
در همین حال مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد نیز اعلام کرد: صبح امروز با مساعدشان دید افقی، پروازهای این فرودگاه از سر گرفته شد.

حسن جعفری بیان کرد: شامگاه پنجشنبه پروازهای ورودی و خروجی این فرودگاه به دلیل کاهش دید افقی متوقف‌شده ‌بود که صبح جمعه با بهبود وضعیت دید، پروازهای فرودگاه از سر گرفته شد.
وی ادامه داد: طی این مدت سه پرواز از مبدأ تهران به مشهد و یک پرواز از مبدأ کیش به مشهد به دلیل شرایط نامناسب جوی، به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشتند.

یخبندان های شبانه در راه است
مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز با اعلام اینکه خراسان رضوی در طی دو روز آینده با کاهش دما و یخبندان همراه خواهد بود از ادامه بارش‌ها خبر داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این رابطه اظهار کرد: از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه در ۹ شهرستان قوچان، سبزوار، چناران، مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، کاشمر، درگز و جغتای استان خراسان رضوی بارش باران گزارش‌شده است که بیشترین آن در جغتای با دو میلی‌متر ثبت‌شده است.

مرتضی اثمری بیان کرد: روند کاهش میانگین دمای هوای روزانه و شبانه در خراسان رضوی همراه با بارش‌های برف و باران و در مناطق کوهستانی بارش کولاک تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد و از روز دوشنبه شاهد افزایش تدریجی دمای هوا در استان هستیم.

وی بیان کرد:  کاهش دمای شبانه در مناطق مختلف استان خراسان رضوی همراه با بارش برف و باران تداوم دارد و این استان شب‌های سرد و یخبندانی را پیش رو دارد.

اثمری بابیان اینکه کمینه دمای هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی طی دو شب آینده تا  ۹ درجه زیر صفر کاهش می‌یابد و پدیده مه و یخبندان طی این مدت پیش‌بینی‌شده است. 

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد یک درجه زیر صفر بود که در شب‌های آینده کاهش بیشتری یافته و یکشنبه‌شب به شش درجه زیر صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد دو درجه سلسیوس پیش‌بینی‌شده است که نسبت به‌روز گذشته شش درجه کاهش دارد و طی روزهای ابتدای هفته آینده تغییر محسوسی نداشته و در روز دوشنبه روند افزایشی خود را طی می‌کند.

اثمری گفت: کلات با کمینه دمای هوای شش درجه زیر صفر و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۱۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند

کد خبر: ۵۹٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha