۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
صنعتگران و هنرمندان ایلامی بیمه روستایی و عشایری می شوند
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

صنعتگران و هنرمندان ایلامی بیمه روستایی و عشایری می شوند

ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: صنعتگران و هنرمندان فاقد بیمه که در روستاها فعالیت دارند، از بیمه روستایی و عشایری بهره مند می شوند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی فاقد بیمه استان برای بهره مندی از خدمات بیمه عشایری و روستایی با مراجعه به معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل ثبت نام به عمل می آید.

وی افزود: صنایع دستی ارزش های تاریخی و فرهنگی گسترده ای دارد و طبیعی است که فعالان چنین حوزه مهمی، انتظار دارند از ایمنی و تامین آتیه برای آنها فراهم باشد.

شنبه زاده با بیان اینکه این اداره کل به دنبال ارتقای سطح کمی و کیفی بخش‌های آموزش، تولید، ترویج و همچنین احیای صنایع دستی منسوخ شده است، اضافه کرد: در روستاها زمینه کارهای درآمدزا و توانمندساز وجود دارد که در صورت حمایت، می تواند کیفیت زندگی های روستایی را ارتقا دهد و صنایع دستی یکی از این ظرفیت ها است.

وی تصریح کرد: ایجاد زمینه فروش و بازاریابی محصولات صنایع دستی، حمایت از صنعتگران با اعطای تسهیلات کم‌ بهره و همچنین پیگیری موضوع بیمه آن‌ها از اولویت‌های کاری این اداره کل است.

شنبه زاده گفت: صنایع دستی از بخش‌هایی است که با کمترین میزان سرمایه ‌گذاری در کوتاه ‌ترین زمان و بدون ایجاد مشکلات زیست محیطی به ایجاد شغل و تولید ثروت کمک زیادی می‌کند.

کد خبر: ۵۹٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha