۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
۱۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب پشت سدهای اردبیل
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل خبر داد؛

۱۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب پشت سدهای اردبیل

اردبیل - جنگی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با بارش های مناسب پاییزی بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای استان اردبیل ذخیره سازی شده است.

عباس جنگی مرنی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بارندگی های اخیر حجم ذخیره آب در پشت سدها را افزایش داده و این امر به خوشحالی کشاورزان و همچنین امیدواری آنها برای آبیاری بهاره و تابستانه بیش از گذشته افزایش داده است.  

وی تصریح کرد: این میزان بارندگی ها در مقایسه با بارش ها در بلند مدت در استان اردبیل ۲۵ درصد رشد نشان می دهد که امیدواریم همچنان بارش ها در زمستان نیز ادامه پیدا کند.  

جنگی مرنی گفت: براساس اعلام ایستگاه های باران سنجی شرکت آب منطقه ای، در ۸۰ روز پاییز بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی در مناطق مختلف استان اتفاق افتاده است که این میزان بارندگی رشد و جهش مناسبی را نشان می دهد.  

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: قطعا ذخیره سازی آب در پشت سدهای بزرگ و کوچک استان نوید از سال زراعی مناسبی را می دهد که قطعا در بهار و تابستان ازاین منابع آب استفاده خواهد شد.  

جنگی مرنی به وجود ۱۰ سد بزرگ و ۴۲ سد کوچک و کوتاه در استان اشاره کرد و ادامه داد: حجم ذخیره این سدها ۳۰۰ میلیون متر مکعب است.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سدها ذخیره سازی شده و با توجه به اعلام هواشناسی با تداوم بارندگی ها امیدواریم این میزان به دو برابر افزایش پیدا کند.  

جنگی مرنی اضافه کرد: با ذخیره سازی آب در پشت سدها و کنترل سیلاب در بالادست سدها، امیدواریم از منابع آب ذخیره سازی شده در بخش کشاورزی و شرب استفاده کرده و مشکلات احتمالی را در تابستان برطرف کنیم.  

وی بیشترین بارش را مربوط به مناطق مرکزی و جنوبی این استان اعلام کرد و ادامه داد: البته در شمال استان اردبیل نیز بارندگی ها مطلوب و مناسب بوده و تا ۲۵ درصد شبکه آب مغان افزایش ذخیره را نشان می دهد .

جنگی مرنی بیان کرد: با اجرای کامل پایاب سد خداآفرین و طرح های آب و خاک اجرایی در این حوزه امیدواریم اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل شده و با روش های نوین آبیاری در اراضی انجام شود.  
 

کد خبر: ۵۹٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha