۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
انتقاد مسئولان مرکزی از عدم انتقال کارت های بازرگانی شرکت ها به استان
در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مرکزی مطرح شد؛

انتقاد مسئولان مرکزی از عدم انتقال کارت های بازرگانی شرکت ها به استان

اراک- مسئولان مرکزی در چهل و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از عدم انتقال کارت های بازرگانی شرکت ها به استان انتقاد و عنوان کردند در حال حاضر کارت بازرگانی و عواید حاصل از ۶۷ شرکت مرکزی در تهران است.

به گزارش خبرنگار بازار، چهل و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی پیش از ظهر پنج شنبه در استانداری مرکزی و با حضور سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، ناصر بیگی، رییس اتاق بازرگانی اراک و علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان برگزار شد.

کارت بازرگانی ۶۷ شرکت استان مرکزی در تهران است
سید علی آقازاده، استاندار مرکزی در این جلسه با اشاره به اینکه کارت های بازرگانی برخی شرکت های بزرگ استان در تهران کارآمدی دارد، اظهار داشت: انرژی زیادی برای راه اندازی و حفظ شرکت ها و کارخانه های موجود در استان صرف می شود اما عواید آنان نصیب استان نمی شود.

آقازاده با بیان اینکه برای انتقال این کارت های بازرگانی به استان هیچ محدودیت مانعی وجود ندارد، گفت: این کارت ها که می توان از آنها به عنوان کارت های طلایی برای استان یاد کرد به دلایل مختلف خارج از استان هستند و در آمدی برای منطقه ندارند.

استاندار مرکزی بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۶۷ کارت بازرگانی شرکت ها در تهران و خارج از استان است با این مجموعه ها گفتگو خواهیم کرد که نسبت به انتقال اقدام کنند و در صورتی که موفق نشویم اهرم های دیگر را به کار خواهیم گرفت.

کارت بازرگانی شرکت های مستقر در استان مرکزی باید به منطقه انتقال داده شود
علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید برای انتقال کارت های بازرگانی به داخل استان اهرم های تشویقی و تنبیهی در نظر گرفته شود گفت: این گونه که شرکت و کارخانه ای در این استان مستقر باید و مشکلاتش در استان حل شود اما درآمد آن نصیب این استان نشود عادلانه نیست و باید با آن برخورد شود.

کریمی با بیان اینکه اگر برای انتقال کارت های بازرگانی از تهران به استان مرکزی مورد و مشکل خاصی وجود دارد باید عنوان شود، گفت: این موضوع را در سطح ملی پیگیری می کنیم تا علاوه بر انتقال کارت های بازرگانی شرکت های بزرگ با گردش مالی میلیاردی حساب خود را نیز به استان منتقل کنند.

کد خبر: ۵۹٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha