۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
رانت و فساد اقتصادی از چالش‌های اقتصاد کلان کشور است
رئیس کمیته برنامه و بودجه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت:

رانت و فساد اقتصادی از چالش‌های اقتصاد کلان کشور است

هاشم بیگی، رئیس کمیته برنامه و بودجه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام رانت و فساد اقتصادی را از چالش‌های اقتصاد کلان کشور دانست و گفت: فساد باعث عدم اطمینان و کاهش رقابت در عرصه‌های اقتصادی می‌شود و در نتیجه سرمایه گذاری اقتصادی کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، حجت الله هاشم بیگی رئیس کمیته برنامه و بودجه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر کمیسیون اقتصاد کلان این دبیرخانه در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان شاه کلید توسعه، رانت و فساد اقتصادی را یکی از چالش‌های اقتصاد کلان کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر لزوم توجه به عدالت و مبارزه با فساد تاکید کردند زیرا فسادی که در ساختار اقتصاد ایران وجود دارد قطعا تاثیرات منفی زیادی را بر اقتصاد گذاشته است.

رئیس کمیته برنامه و بودجه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اثرات منفی فساد اقتصادی بر توسعه کشور بیان کرد: فساد باعث عدم اطمینان می‌شود و در نتیجه سرمایه گذاری اقتصادی کاهش پیدا می‌کند. همچنین فساد سبب کاهش رقابت در عرصه اقتصاد خواهد شد و افرادی که نمی‌توانند در فضای واقعی اقتصاد رقابت داشته باشند، از طریق رشوه و اختلاس اقدام می‌کنند.

وی درعین حال اذعان کرد: حرف‌هایی که درباره اثرات فساد اقتصادی مطرح می‌کنم جدید نیست و همه کارشناسان و مردم به خوبی از آن آگاه هستند و در جامعه به صورت مداوم مطرح می‌شود.

دبیر کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نیازمند شفافیت در تمام سطوح هستیم، اظهار کرد: خوشبتانه قوه قضائیه در دوره‌ای که آقای رئیسی روی کار آمده است، مبارزه خیلی خوبی را با فساد شروع کرده است و کارهای خوبی را انجام می‌دهند و این مهم نیازمند این است که در مجلس قوانین مناسبی را در این زمینه داشته باشیم.

وی در عین حال با بیان اینکه به اندازه کافی قوانین در کشور داریم، از ضرورت اصلاح آن‌ها گفت و بیان کرد: نظارت بر اجرای این قوانین امری ضروری است بخصوص آنکه برای مبارزه با فساد قوانین متعددی در کشور وجود دارد اما باید کاری کنیم که این قوانین به درستی اجرا شوند.

هاشم بیگی شاه کلید شفافیت را اجرای درست قوانین و نظارت بر آن‌ها دانست و عنوان کرد: جلسات کمیسیون‌ها و مجلس و همچنین دولت باید شفاف شوند و به عنوان مثال وقتی هیئت دولت قصد دارد تصمیمی بگیرد، در سطوح مختلف کشور اطلاع رسانی شود و مردم خیلی راحت بدانند مواضع وزرا و نمایندگان درباره یک لایحه یا طرح در دولت یا مجلس چیست.

کد خبر: ۵۹٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha