۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
۲۴۰۰ تن به سهمیه آرد سیستان و بلوچستان اضافه شده است
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

۲۴۰۰ تن به سهمیه آرد سیستان و بلوچستان اضافه شده است

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان ‌و بلوچستان گفت: با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۴۰۰ تن آرد به سهمیه این استان افزوده شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در کارگروه آرد و نان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در توزیع این میزان آرد در راستای ترمیم سهمیه شهرستان‌ها گزینه‌های مختلفی از جمله فاقدان شناسنامه، جمعیت اتباع خارجی، مجتمع‌های دانشگاهی، پادگان‌های نظامی، مرزی‌بودن و مسافر پذیر بودن این شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت آرد خارج از چرخه توزیع بالاتر است قطعاً قاچاق آرد وجود دارد بنابراین فرمانداران باید نظارت‌ها را به مرحله‌ای برسانند که قاچاق آرد به حداقل ممکن برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: فرمانداران باید بر سهمیه نانوایی‌ها و نحوه کار آن‌ها به لحاظ پخت نان باکیفیت و خارج نشدن آرد از چرخه توزیع و ساعات کار این نانوایی‌ها نظارت جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت سیستان و بلوچستان حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده و سرانه آرد به ازای هر نفر حدود ۱۰ کیلوگرم است که در مقایسه با استان‌های دیگر در ردیف ششم قرار داریم.

زنگنه گفت: با توجه به سطح درآمد پایین خانوارهای استان و نرخ رشد جمعیت که باعث شده قوت غالب مردم نان باشد و از سویی وجود تعداد قابل توجهی فاقدین شناسنامه و همچنین اتباع بیگانه در استان که مستلزم خدمات هستند نیاز است که در میزان سرانه آرد و نان تجدیدنظر شود و این میزان از ۱۰ کیلوگرم به ۱۲ کیلوگرم افزایش یابد.

کد خبر: ۵۹٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha