۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۳۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان همدان توزیع شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

۳۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان همدان توزیع شده است

همدان – توصیفیان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: مبلغ سه هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان همدان توزیع شده است.

احمد توصیفیان در گفتگو با خبرنگار بازار از کسب رتبه نخست توسط استان همدان در طرح‌های عقد قرارداد شده اشتغال پایدار روستایی خبر داد و گفت:  به‌منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی؛ قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در مردادماه سال ۱۳۹۶ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

وی گفت: اقدامات لازم در این راستا با ایجاد سازوکار اجرایی از جمله طراحی و ایجاد سامانه «کارا» توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اواخر سال ۱۳۹۶ در استان‌ها با عاملیت بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید شروع شد.

احمد توصیفیان افزود: سهم استان همدان از ۱۴۲ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال توزیع استانی در پنج مرحله تسهیلات روستایی ۳.۱۱ درصد به مبلغ سه هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: استان همدان بر اساس شاخص‌هایی از جمله نسبت مبلغ عقد قرارداد طرح‌های ارسالی به سهمیه با ۱۱۵ درصد رتبه نخست کشوری و نسبت مبلغ طرح‌های ارسالی به بانک‌های عامل  به  سهمیه رتبه دوم کشور را دارد.

وی تحقق این امر مهم را ناشی از تعامل و همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی با کمیته‌های فنی - استانی و شهرستانی دانست و گفت: ازنظر کیفی نیز استان همدان از استان‌های برتر است.

توصیفیان برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی برای تصویب طرح‌هایی در رسته‌های اولویت‌دار استان همدان ازجمله طرح‌های گردشگری و بوم گردی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی،  بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، پوشاک و کیف و کفش و صنایع چوبی را از اقدامات مؤثر برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: همچنین راستای شفاف‌سازی علاوه بر نظارت مستمر توسط کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی و نظارت قبل، حین و بعد از اجرای طرح توسط دستگاه‌های متولی  فهرست طرح‌های پرداختی  در سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده است.

کد خبر: ۵۹٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha