۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
تصویب طرح های اقتصادی استان یزد بر مبنای چشم‌انداز توسعه
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری یزد خبر داد

تصویب طرح های اقتصادی استان یزد بر مبنای چشم‌انداز توسعه

یزد- مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری یزد از تصویب طرح های اقتصادی این استان بر مبنای چشم‌انداز توسعه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده از تصویب ۳۲ عنوان طرح پژوهشی در ۱۹ دستگاه اجرایی استان خبر داد.

دهقانی‌زاده از طرح‌های اقتصادی تصویب شده به بررسی شیوه‌های فرآوری مواد معدنی با رویکرد جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در استان، تعیین میزان مصرف سرانه کالاهای اساسی در استان و پیش‌بینی بحران تأمین و توزیع کالاهای اساسی منتخب، استقرار نظام مدیریت بهره‌وری و بررسی مشاغل و کسب و کارهای استان در دوران پساکرونا، بازنگری و به‌روزرسانی طرح جامع گردشگری و سند توسعه ‌بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد جهت برنامه‌ریزی سند برنامه هفتم توسعه نام برد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت استان از دیگر موضوعات منتخب و اولویت‌دار اقتصاد یزد را مطالعه تغییر اقلیم استان یزد و تاثیر آن بر شاخص های توسعه کشاورزی با تاکید بر محصولات استراتژیک استان، مطالعه فراوانی و روند عناصر آب و هوایی به‌منظور شناخت پیامدهای تغییر اقلیم و گرمایش جهانی استان، بررسی وضعیت کیفیت کاشی‌های تولیدی استان و تاثیر آن بر بازار صادرات کاشی، بررسی وضعیت معیار مصرف انرژی در واحدهای تولیدکننده کاشی و سرامیک استان و میزان تأثیرگذاری آن بر کیفیت محصول عنوان کرد.

دهقانی‌زاده از دیگر طرح‌های اقتصادی تصویب شده به ارزیابی فنی و اقتصادی زراعت سیلابی خارشتر با هدف تولید علوفه، مطالعه موردی پخش سیلاب میانکوه مهریز، تحلیل اثربخشی تسهیلات تکلیفی در حوزه تولید و اشتغال استان و تحلیل اثرات حضور اتباع خارجی بر نظام توسعه استان یزد در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی اشاره کرد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان افزود: بررسی روش‌های مختلف تکثیر و تولید آنغوزه شیرین و همچنین استقرار آن در عرصه‌های طبیعی، بررسی دانش بومی سازگار با نوسانات اقلیمی و مقایسه با روش‌های علمی مطالعه موردی منطقه ندوشن نیز از دیگر عناوین پژوهشی مصوب می باشد.

کد خبر: ۵۹٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha