۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
امارات خبر از کارایی ۸۶ درصدی واکسن سینوفارم داد
تزریق عمومی به زودی شروع می شود؛

امارات خبر از کارایی ۸۶ درصدی واکسن سینوفارم داد

طبق گزارش منتشر شده توسط دولت و وزارت بهداشت کشور امارات واکسن سینوفارم چین که سومین مرحله از آزمایشهای بالینی آن در امارت انجام شده است ۸۶ درصد کارایی دارد و کاملا ایمن است. امارات تا انتهای سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم تولید می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: امروز چهارشنبه نهم دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، دولت امارات متحده عربی که در سومین مرحله از آزمایشهای بالینی شرکت سینوفارم چین مشارکت کرده بود خبر از کارایی ۸۶ درصدی واکسن چینی داد.

طبق گزارش رسمی دولت امارات سومین مرحله از آزمایشهای بالینی این شرکت در امارات از سپتامبر سال جاری شروع شده بود و ۳۱ هزارنفر در این آزمایشها مشارکت داشتند. نکته جالب در مورد آزمایش انجام شده در امارات این بود که افراد شرکت کننده در سومین مرحله از آزمایشهای بالینی امارات از ۱۲۵ ملیت مختلف بودند و همه افراد در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال قرار داشتند.

افراد برای ایمن شدن در برابر ویروس دو دوز واکسن با فاصله ۲۸ روز دریافت کرده بودند و هیچ یک عارضه جانبی منفی و خطرناکی را تجربه نکرده اند. در بیانیه وزارت بهداشت کشور امارات بدون ارایه جزییاتی در مورد عوارض منفی تجربه شده توسط داوطلبان، آمده است: «ارزیابی ما نشان می دهد این واکسن ایمن است و به سلامتی مردم آسیبی وارد نمی کند و ۸۶ درصد کارایی دارد.»

مارکت واچ در گزارش خود نوشت: «در بیانیه وزارت بهداشت امارات مشخص نیست که تنها اطلاعات مرتبط به سومین مرحله از آزمایشهای بالینی در امارات اعلام شده است یا اینکه نتایج آزمایشها در کشور چین هم درنظر گرفته شده است.»

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد دریافت تاییدیه های لازم برای تزریق عمومی واکسن سینوفارم در چین آغاز شده است و این کشور قراردادی برای ساخت ۱۰۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم امضا کرده و قرار است این حجم انبوه واکسن برای توزیع به کشورهای همسایه استفاده شود. البته گمانه زنی هایی در مورد استفاده از توان تولید واکسن کرونا در امارات برای احیای صنعت گردشگری این کشور هم وجود دارد به این معنا که افرادی که برای اقامت های طولانی مدت کاری یا تحصیلی به امارات می روند، می توانند واکسن را دریافت کنند.

اماراتی ها برای دریافت واکسن باید وقت قبلی بگیرند
دولت امارات اعلام کرده است مردم برای دریافت واکسن باید وقت قبلی بگیرند و با دریافت وقت به محل تزریق  مراجعه کنند. افرادی که واکسن اول را دریافت می کنند کارتی که نشان دهنده تزریق اولین دوز واکسن است را دریافت می کنند و موظف هستند ۲۸ روز بعد برای دریافت دوز دوم به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

در بریتانیا هم مردمی که اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند کارتی مشابه که نشان دهنده واکسن دریافتی آنها است را گرفته اند. سی ان ان در مورد دلیل دریافت کارت واکسن توسط این افراد نوشت: «در آینده واکسن های مختلفی وارد بازار می شود و باید مشخص شود که هر فردی کدام نوع واکسن را دریافت کرده است و آیا برای دریافت دوز دوم مراجعه کرده است یا خیر. باید در نظر داشت که این واکسن ها در صورتی می تواند بدن افراد را در برابر ویروس مقاوم کند که دو دوز با فاصله زمانی مناسب دریافت شود.»

چندین کشور واکسن سینوفارم را تایید کرده اند
به گزارش چاینا دیلی واکسن سینوفارم برای استفاده اضطراری در چند کشور تایید شده است. این در حالیست که 10 کشور در سومین مرحله از آزمایشهای بالینی این واکسن مشارکت داشته اند. از جمله کشورهایی که تزریق واکسن را در آینده نزدیک شروع می کند کشور مراکش است که در نظر دارد از انتهای امسال واکسیناسیون را شروع کند و در نظر دارد تا انتهای ماه مارس ۸۰ درصد از جمعیت کشورش را با استفاده از واکسن سینوفارم در برابر ویروس ایمن کند.

با وجود اینکه این واکسن در داخل چین به عنوان یکی از واکسن هایی که در طرح تزریق اضطراری شرکت کرده اند قرار دارد ولی هنوز مورد تایید وزارت بهداشت چین قرار نگرفته است و پیش بینی می شود ظرف هفته های آتی و پیش از اتمام سال جاری دو واکسن سینوواک و سینوفارم تاییدیه های لازم در چین را به دست آورند. چین اعلام کرده است توزیع واکسن به کشورهای در حال توسعه در اولویت برنامه های این کشور قرار دارد ضمن اینکه از انتهای امسال تزریق عمومی واکسن را در داخل کشور شروع می کند.

دولت امارات در بیانیه خود با اشاره به این مطلب که کارایی ۸۶ درصدی واکسن کرونای چینی می تواند تحول بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد کند نوشت: «با تکمیل واکسیناسیون مردم امارات، تمامی فعالیتهای اقتصادی، توریستی، فرهنگی و تفریحی در امارات از سر گرفته می شود و ما انتظار داریم از فوریه سال بعد زندگی و کار در امارات به شرایط قبل از کرونا باز گردد. از طرف دیگر افرادی که برای سفرهای کاری طولانی  مدت یا تحصیل به امارات می آیند و قصد اسکان برای بیش از یک ماه در این کشور را دارند، می توانند واکسن کرونای سینوفارم را دریافت کنند.»

کد خبر: ۵۹٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha