۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
افزایش ۵۹ درصدی  اعتبارات خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰
استاندار خراسان جنوبی خبر داد

افزایش ۵۹ درصدی اعتبارات خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از رشد ۵۹ درصدی سرجمع اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ۴۴ درصد اعتبارات از طریق پروژه های ملی و استانی در اختیار استان قرار می گیرد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری در جلسه تشریح لایحه بودجه ۱۴۰۰، به فلسفه برگزاری این جلسه در راستای آشنایی با واقعیت های بودجه ۱۴۰۰ استان اشاره کرد و گفت: باید در فضایی مثبت و با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با استفاده از همه ظرفیت های بودجه ای نظیر تهاتر، فاینانس ها و... ، بودجه استان را ارتقاء دهیم.

وی از افزایش ۵۹درصدی اعتبارات استان در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ۴۴ درصد اعتبارات از طریق  پروژه های ملی و استانی در اختیار استان قرار می گیرد و مدیریت  مابقی منابع  در سطح ملی و در اختیار سازمان ها و وزارتخانه ها قرار دارد لذا با عنایت به این مهم، همه مدیران استان در هر پایه و سطحی باید در جهت جذب بیشتر اعتبارات ملی تلاش نمایند.

استاندار خراسان جنوبی به دستاوردهای دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار تفاهم نامه های منعقد شده و میزان اعتبارات تخصیص یافته سفرهای دکتر نوبخت به استان بررسی و از طرف ایشان دستورات مقتضی مبنی بر تخصیص کامل این اعتبارات صادر شد.

ملانوری ادامه داد: در جریان  سفرهای  سال ۹۸ و ۹۹ ، مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته بود که مبلغ ۴۷۵ میلیارد تومان آن محقق شده و با دستور مؤکد ایشان مقرر شد مبالغ باقی مانده نیز تا پایان سال مالی ۹۹ اختصاص یابد.

وی به اختصاص مبلغ ۷۵ میلیارد تومان  یارانه جهت احداث نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد و افزود : با دستور ایشان صد درصد اعتبار لازم در این خصوص محقق می شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با دستور دکتر نوبخت مقرر شد، تمام اعتبارات استان در تملک دارایی، نفت و توازن به جهت کم برخورداری استان، تخصیص یابد.

ملانوری به لزوم برگزاری سلسله جلسات هماهنگیِ بودجه ریزی استان قبل از ابلاغ لایحه بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد و گفت:لازم است معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، سال آینده قبل از ابلاغ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ، با برگزاری نشست های متعدد و با ارتباط مداوم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان محترم، اهداف استان در چشم انداز بودجه ۱۴۰۱ را محقق نمایند.

کد خبر: ۵۹٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha