۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
شبکه آبیاری پایاب سد گیوی احداث می‌شود/ آبیاری مدرن ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی
نماینده مجری طرح سد گیوی:

شبکه آبیاری پایاب سد گیوی احداث می‌شود/ آبیاری مدرن ۶۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی

اردبیل - نماینده مجری طرح سد گیوی با بیان اینکه شبکه آبیاری پایاب سد گیوی احداث می شود، گفت: با بکارگیری الگوی کشت بهینه، حدود شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه مدرن آبیاری قرار می گیرد.

عباس رضوانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه شبکه آبیاری پایاب سد گیوی در شهرستان کوثر احداث می شود، گفت: طراحی اولیه و بازنگری شبکه، بر اساس مبانی جدید علمی توسط شرکت مهندسی انجام شده است.

ویی اظهار کرد: با بکارگیری الگوی کشت بهینه، حدود شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه مدرن آبیاری قرار می گیرد که سه هزار و ۷۲ هکتار آن شبکه اصلی و حدود سه هزار و ۴۰۰ هکتار آن جهت توسعه باغات دیم است.

نماینده مجری طرح سد گیوی تصریح کرد: سامانه انتقال آب به طول هفت هزار و ۶۰۰ متر و به قطر یک هزار ۶۰۰ تا دو هزار میلی­متر و ظرفیت طراحی آن حدود ۵.۲ متر مکعب بر ثانیه خواهد بودلذا این سامانه در ابتدای مسیر از تونلی به طول یک هزار و ۴۰۰ متر عبور خواهد کرد.

رضوانی با بیان اینکه مجموع طول لوله گذاری خط انتقال و فقط شبکه اصلی این پروژه حدود ۶۸ کیلومتر است، گفت: دامنه قطر لوله خط انتقال از ۱۶۰ تا دو هزار میلیمتر خواهد بود  و حدود ۲۴ کیلومتر لوله ­ها از جنس فولادی، ۲۴ کیلومتر از جنس جی آر پی، و ۲۰ کیلومتر لوله­ ها پلی اتیلن است.

وی افزود: اجرای این طرح با مدیریت شرکت آب منطقه­ ای اردبیل، نظارت شرکت مهندسان و پیمانکاری شرکت سازآب کیان پاد است.

رضوانی تاکید کرد: طراحی شبکه فرعی و توسعه باغات دیم نیز توسط شرکت آب منطقه ­ای انجام و تمام گزارش‌ها و آلبوم نقشه ­ها برای بررسی بیشتر و برنامه ­ریزی اجرا به سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه شده است.

نماینده مجری طرح سد گیوی در پایان گفت: محصولات کشت شده در پایاب شبکه سد گیوی عمدتاً از نوع گندم، جو، کلزا، لوبیا، شبدر بهاره، یونجه، ذرت علوفه ای، انگور، به، سیب، گلابی، گیلاس و آلبالو، آلو، گردو و بادام خواهد بود.

کد خبر: ۵٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha