۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کشت محصولات کم آب‌بر در زنجان مورد توجه قرار گیرد
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی :

کشت محصولات کم آب‌بر در زنجان مورد توجه قرار گیرد

زنجان- قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور پروژه‌های زیربنایی آب و خاک، با تاکید بر اینکه کشت محصولاتی که به آب کمی نیاز دارند باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تدابیر و راه حل‌هایی برای کشت این نوع محصولات در استان اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس کشاورز شامگاه سه شنبه در کمیته تخصصی برنامه عملیاتی سازگاری با کم آبی استان زنجان در محل استانداری زنجان، برلزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کردو گفت: باید برای صرفه جویی درمصرف آب، کشت محصولات کشاورزی کم آب‌بر مورد توجه قرار گیرد.

وی به کشت محصولات پرآب در استان زنجان اشاره کرد و گفت: یونجه، لوبیا، سبزی ،گوجه فرنگی و سیب زمینی جزو این محصولات پر آب هستند و باید کشت محصولاتی که به آب کمی نیاز دارند مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور پروژه های زیربنایی آب و خاک، گفت: باید تدابیر و راه حل‌هایی برای کشت این نوع محصولات در استان اتخاذ شود.

کشاورز تاکید کرد: وجود معادن سرب و روی در استان زنجان و تاثیر آنها بر منابع آبی نیز باید در سند عملیاتی سازگاری با کم آبی این استان مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه استاندار زنجان، گفت: باید برنامه و نقشه راهی در خصوص منابع آبی استان تهیه شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

فتح الله حقیقی تصریح کرد: برنامه پیشنهادی میزان صرفه جویی در منابع آب زیر زمینی استان، ۲۸۹ میلیون مترمکعب برآورد شده و۱۸۴ میلیون مترمکعب آن از محل مسدودی چاه های غیرمجاز در استان محقق خواهد شد.

وی افزود: ۳۱ درصد مساحت حوزه سفید رود در محدوده استان زنجان واقع است ولی با این وجود میزان بهره مندی این استان از آب آن تنها ۱۵ درصد تعیین شده است.

استاندار زنجان، میزان بارش ها در زنجان طی دو سال گذشته را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: طی آذرماه هم میزان بارش ها خوب بود.

کد خبر: ۵۹٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha