۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
۳۳ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های لرستان غیر فعال است
رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

۳۳ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های لرستان غیر فعال است

لرستان- رازانی، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از غیرفعال بودن ۳۳ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های استان خبر داد و گفت: بناست ۳۰ واحد راکد را تا پایان امسال احیا کنیم.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۱۸ شهرک صنعتی فعال در لرستان داریم که آماده استقرار واحدهای صنعتی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر جمع مساحت شهرک‌های استان، هزار و ۶۰۰ هکتار است.

وی افزود: نزدیک به ۳۷۰ واحد صنعتی در شهرک‌های استان مستقر شده‌ است که بالغ بر ۶۷ درصد این واحدها فعال هستند و با ۲۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

توسعه ۴ خوشه‌ صنعتی در لرستان
رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: برنامه ما برای واحدهایی که غیر فعال و راکد هستند این است که از طریق تأمین مالی یا تغییر خطوط تولید و یا رفع اختلاف بین شرکا بتوانیم این واحدهای غیر فعال و راکد را به چرخه تولید بازگردانیم.

رازانی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، ۲۵ واحد و در سال ۹۸ حدود ۳۰ واحد به چرخه تولید برگشت؛ در سال ۹۹ برنامه ما این بود که ۳۰ واحد راکد را تا پایان امسال احیا کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف شهرکهای صنعتی حمایت از صنایع کوچکی است که زیرپنج هزار نفر اشتغال دارند که ما سال ۹۶، ۱۶ خوشه صنعتی را مطالعه کردیم که از میان آن‌ها خوشه‌های گلیم، فرش، عسل و آبزی پروری لرستان در حال انجام فرآیند توسعه است و اعتقاد داریم که توسعه این کسب و کارها می‌تواند اشتغال نسبتاً خوبی در استان ایجاد کند.

ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب
رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان وظیفه این شرکت را تأمین زیرساخت‌ها دانست و بیان کرد: شهرک‌های صنعتی شماره یک، دو و سه خرم‌آباد همه دارای زیرساخت‌های آب، برق ،تلفن، گاز و خیابان کشی هستند و حتی در چند شهرک، تصفیه خانه‌های فاضلاب هم وجود دارد.

وی گفت: در این ۱۸ شهرکی که در استان داریم، امکانات زیرساختی و زیربنایی برای استقرار واحدهای صنعتی وجود دارد به طور کلی زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی استان به مراتب از برخی شهرک‌های صنعتی کشور بهتر است.

کد خبر: ۵۹٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha