۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
گسترش خدمت سازمان بهزیستی در محلات
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

گسترش خدمت سازمان بهزیستی در محلات

قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از گسترش خدمت در محلات خبر داد و گفت: پرداخت های حق بیمه سهم کارفرمایی و پرداختهای شهریه های دانشجویی، الکترونیکی و شفاف شده است.

به گزارش بازار، وحید قبادی دانا در نشست صمیمانه با تشکل های غیردولتی افراد دارای معلولیت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: باید افراد دارای معلولیت دارای زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی در درون جامعه و در بستر خانواده باشند.

وی افزود: هدف ما در کشور و سازمان بهزیستی این است که زمینه های لازم را برای رشد و توسعه همه جانبه استعدادهای افراد دارای معلولیت فراهم کنیم و زمینه ای فراهم کنیم تا این افراد بتوانند در جامعه فعالیت کنند و حتی بتوانند نقش رهبران جامعه را برعهده بگیرند.

قبادی دانا گفت: یکی از برنامه های اصلی در سازمان بهزیستی موضوع پیشگیری از وقوع معلولیتها بوده است و برنامه غربالگری بینایی، شنوایی و مشاوره ها و آزمایشهای ژنتیک از این دست است، البته فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از وقوع معلولیتها بسیار مهم است.
امروز موضوع بیمه ها، بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های درمانی زمینه مناسبی را در دنیا برای زندگی بهتر برای افراد دارای معلولیت فراهم کرده است.

قبادی دانا گفت: باید برای افرادی که دارای مشکلات و در گروه های نیازمند هستند حداقل های معیشتی فراهم شود و موضوع اشتغال و تامین مسکن برای افراد دارای معلولیت در دستور کار سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه برای گروه هایی که در زندگی خود مشکلاتی دارند و امکان حضور آنها در خانواده فراهم نیست، مراکز شبانه روزی خدمت رسانی می کند، تصریح کرد: در شرایط سخت کرونا با همت و توان بخش غیردولتی و خیریه ها و مراکز توانبخشی شبانه روزی فعال در حوزه معلولان و سالمندان و بیماران روانی مزمن محافظت قابل قبولی از عزیزان در برابر ویروس کرونا انجام شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بحث کمک هزینه های معیشتی افزود: باتوجه به شرایط سختی که کشور در آن قرار دارد سعی شده است تا آن چیزی که در بودجه قرار داده شده به روز و به هنگام در اختیار عزیزان گذاشته شود. با الکترونیکی کردن فعالیتها و پرداختها در سازمان بهزیستی سعی شده است تا نظم مناسب و صرفه جویی و ارتقای فعالیت ۲۵ درصدی ایجاد شود.

قبادی دانا گفت: سامانه شفافیت از همان ابتدا راه اندازی شد و املاک سازمان و پرداختهایی که برای افراد دارای معلولیت انجام شده، برای عزیزان قابل دسترس است و همچنین تمام قرارداد ها و دعاوی و موافقت نامه ها بر روی سامانه بهزیستی قابل دیدن است.
وی افزود: همچنین پرداختهای حق بیمه سهم کارفرمایی و پرداختهای شهریه های دانشجویی، الکترونیکی و شفاف شده است و ۸۲ درصد بودجه سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و شفاف پرداخت می شود.

قبادی دانا با بیان اینکه تلاش شده تا فرصت مناسبی برای حضور جوانان و ایجاد خلاقیت و فعالیتهای جوانانه در سازمان بهزیستی شکل گیرد، بیان کرد: طبق فرمایشی که مقام معظم رهبری در سال گذشته در سالروز جهانی افراد دارای معلولیت داشتند؛ دستگاه های مختلف می بایستی در امور معلولان فعال باشند. ایشان می فرمایند که مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخشهای دولتی و غیردولتی و سازمانهای انقلابی هستند بر این مبنا سعی کرده ایم که حمایت طلبی کنیم و کمک سایر دستگاه ها و سازمانها را چه در اجرای وظایفشان در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و چه در کمک گرفتن از آنها به لحاظ مادی و معنوی برای کمک رسانی به جامعه هدف جلب کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون با حضور معاون اول رئیس جمهوری به عنوان رئیس این کمیته برگزار شد. جلسه اول این کمیته در اول مهرماه سال گذشته برگزار شده بود و در فاصله این یک سال گزارش فعالیتهای مختلفی که در سطح کشور برای اجرای مواد مختلف قانونی بود به تفکیک با حضور سایر اعضا ارائه شد.

قبادی دانا درباره حمایت طلبی مالی و جلب کمکهای مادی و ریالی از بنیاد مستضعفان، ادامه داد: حمایت طلبی مالی و جلب کمکهای مادی و ریالی از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ۸ ماهه اخیر به مبلغ ۱۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که به طور شفاف و مشخص به افراد پرداخت شده و گزارش مالی آن نیز ارسال شده است و پیامک برای افرادی که این کمکها را دریافت کردند نیز ارسال شده است.

گسترش خدمت سازمان بهزیستی در محلات
وی افزود: تلاش ما این است که در روزهای آتی بتوانیم خدمات سازمان بهزیستی را در محلات برای افراد دارای معلولیت گسترش دهیم تا این خدمات بیش از پیش برای آنها دسترس پذیر باشد، تصریح کرد: مجموعه مراکز خدمات بهزیستی به عنوان بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۵۷ قانون احکام دائمی در حال شکل گیری در ۲۴۰۰ نقطه در محلات سراسر کشور است تا هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش و مستمری بگیر سازمان بهزیستی توسط یکی از این مراکز خدمت رسانی از نزدیک و در محل شود که این خدمات براساس حضور مددکاران اجتماعی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان بهزیستی براساس وظایف خود مسئول رسیدگی به پرونده ها و امورات مددکاری مستمری بگیران و افراد تحت پوشش بهزیستی هستند، ادامه داد: این درحالیست که از این ۲۵۰۰ نفر تنها ۱۵۵ نفر رشته تحصیلی مرتبط برای این کار را دارند.

قبادی دانا گفت: با اجرای طرح مثبت زندگی و ایجاد مراکز خدمات بهزیستی، بیش از ۱۰ هزار نفر مددکار در موسسات غیردولتی در قالب مراکز مثبت زندگی و مراکز خدمات بهزیستی به افراد دارای معلولیت در سراسر کشور خدمت رسانی خواهند کرد و تمامی آنها رشته های مرتبط و تحصیل کرده در زمینه فعالیتها و مددکاری اجتماعی برای خانواده های دارای معلولیت دارند.

اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبار اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت طبق لایحه بودجه دولت به ۱۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی افزود: اختصاص این بودجه در حالی است که طبق برآوردها برای اجرای کامل قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۱۴۰۰ به ۳۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است که البته شرایط کشور را درک می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۸۳ مصوب شده بود، ادامه داد: اما تا سال ۹۷ هیچ بودجه ای به آن تخصیص نیافت و در سال ۹۷ برای نخستین بار ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص یافت اما تخصیص داده نشد؛ پارسال ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اختصاص یافت که ۷۷۶ میلیارد تومان آن معادل ۷۲ درصد بودجه اختصاص یافت.

وی گفت: امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مربوط به بیمه خدمات توانبخشی اختصاص یافت که از فروردین ماه، تخصیص مربوط به بهزیستی آغاز شده است.

قبادی دانا با اشاره به نقش مددکاران اجتماعی در ارائه خدمات مددکاری به مددجویان، گفت: ۲۵۰۰ نفر از کارکنان بهزیستی، مسئول رسیدگی به پرونده مددکاری مستمری بگیران و افراد تحت پوشش بهزیستی هستند که فقط ۱۵۵ نفر از آنان رشته تحصیلی مرتبط با مددکاری دارند.

کد خبر: ۵۹٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha