۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
بدهکاری ۷۰ هزار میلیاردی دولت به مدیریت شهری
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

بدهکاری ۷۰ هزار میلیاردی دولت به مدیریت شهری

هاشمی، رئیس شورای شهر گفت: دولت بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان در بخش تخصیص یارانه حمل و نقل به ما بدهکار است.

به گزارش بازار، محسن هاشمی رئیس شورای شهر در نشست خبری گزارش به مردم و رونمایی از دستاوردهای شورا در حوزه محاسبات و پایش عملکرد افزود: در شورا دیوان محاسبات نداریم و پایش محاسباتی وقتی کار از کار گذشته است انجام می‌شود و ما اکنون مسائل مالی و محاسبات سال ۹۳ را بررسی می‌کنیم.

وی درباره لایحه بودجه شهرداری گفت: بودجه دولت که به مجلس داده شد حدود ۴۷ درصد افزایش داشت. در شهرداری با توجه به نرخ تورم، بودجه را باید با ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش ببندیم. هنوز لایحه بودجه در اختیار ما قرار نگرفته است و باید تا ۳۰ دی ارائه شود.

سیاست‌های محله محور در این بودجه پررنگ‌تر خواهد بود و کمتر از ۳۰ درصد به حمل و نقل اختصاص می‌یابد.

هاشمی افزود: حمل و نقل ۳ بخش دارد، یک بخش خودرو محور است که مشکلات زیادی در این بخش نداریم. در حمل و نقل عمومی وابسته به دولت نیستیم، اما در زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بر اساس قوانین کشوری باید دولت اقدامات لازم را انجام دهد که به نفع خود دولت است. زیرا مباحث مربوط به صرفه جویی در مصرف سوخت و الودگی هوا هم مطرح است.

وی گفت: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان درخواست کردیم، ولی ۱۷۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و این رقم بسیار کمی است و ما با نمایندگان مجمع تهران در این خصوص رایزنی خواهیم کرد.

وی افزود: دولت بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان در تخصیص یارانه حمل و نقل بدهکار است.

رئیس شورای شهر درباره املاک واگذار شده شهرداری هم گفت: از ۲ هزار ملک بیش از ۱۰۰۰ هزار مورد دولتی است که تعدادی را شهردار پس گرفته است. این املاک در طول انقلاب واگذار شده است و مربوط به سال قبل نیست، اما در سه سال اخیر اتفاقات خوبی رخ داده است.

کد خبر: ۵۹٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha