۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
پرتفوی بورسی «ومهان» ۲۴۸ هزار میلیارد ریال رشد کرد

پرتفوی بورسی «ومهان» ۲۴۸ هزار میلیارد ریال رشد کرد

شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان در صورت وضعیت پرتفوی بورسی خود از رشد ۲۴۸هزار و ۳۸۵ میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریالی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور ۱۳۹۹ سود عملیاتی خود را ۱۴هزار و ۸۴۸میلیارد ریال و سود خالص را ۱۴هزار و ۴۴۹میلیارد ریال منتشر کرد.

این شرکت در این دوره، سود انباشته پایان دوره را ۲۵هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال اعلام و برای هرسهم یک هزار و ۴۴۵ریال سود محقق کرد.

با توجه به صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، «ومهان» از رشد ۲۴۸هزار و ۳۸۵میلیارد و ۶۴۶میلیون ریالی این پرتفوی خبر داد. در این پرتفوی بهای تمام شده با افزایش ۱۳هزار و ۱۳۹میلیارد ریالی به ۳۹هزار و ۶۵۰میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۱۹۱هزار و ۶۹۲میلیارد ریالی به ۲۸۸هزار و ۳۵میلیارد ریال بالغ شد.

این شرکت مبلغ سهام بورسی خریداری شده را ۲۵هزار و ۳۰میلیارد ریال و سهام واگذار شده را به مبلغ ۲۱هزار و ۵۱۳میلیارد ریال اعلام کرد که از محل واگذاری ها سود ۹هزار و ۳۰۷میلیارد ریالی شناسایی کرده است.

ومهان در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده که همواره به دنبال تجزیه و تحلیل بنیادی و بررسی سیستماتیک همه جانبه و دایمی شرکت های سرمایه پذیر به ویژه شرکت های موجود در سبد دارایی های بورسی و فرابورسی است. همچنین این شرکت به اصلاح مستمر و بهینه سازی پرتفوی سهام با هدف کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه گذاریها و گسترش پرتفوی در راستای صنایعی که از مزیت نسبی و سطح اطمینان بیشتری برخوردار هستند، پرداخته است. برای تکمیل زنجیره خدمات مالی نیز از طریق تاسیس یا تحصیل نهادهای مالی جدید اقدام های جدی به کار می بندد.

از برنامه های با اهمیت ومهان برای دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۰اسفند۱۳۹۹ می توان به تلاش برای افزایش مداوم کیفیت و پایداری سود خالص شرکت از طریق سرمایه گذاری در سهام شرکتهای کم ریسک و دارای بازده نقدی بالاتر اشاره کرد.

کد خبر: ۵۹٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha