۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
معادل کل گندم آذربایجان‌شرقی در دشت تبریز تولید می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز:

معادل کل گندم آذربایجان‌شرقی در دشت تبریز تولید می‌شود

تبریز- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز گفت: با احیای دشت تبریز معادل نیاز گندم کل استان فقط از این دشت، برداشت می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان تبریز، فرامرز افشانی با اشاره به اینکه با احیای دشت تبریز معادل نیاز گندم کل استان فقط از این دشت، برداشت می‌شود، اظهار داشت: در این زمینه با تعدادی از نمایندگان مجلس رایزنی شده و به همراه سازمان جهادکشاورزی استان، امور آب و اراضی پیگیر موضوع هستیم.

وی گفت: دشت تبریز از تبریز، صوفیان و شبستر تا دریاچه ارومیه را در برمی‌گیرد و بالغ بر ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را شامل می‌شود که می‌توان با حمایت دولت و حتی سازمان‌های بین‌المللی و انتقال آب از ارس آن را احیا کرد.

افشانی اضافه کرد: تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد از عملیات اجرای انتقال آب ارس انجام گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز متذکر شد: پیشنهادی مبتنی بر استفاده بهینه از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز به کارگروه کشاورزی شهرستان ارائه شده است که به تاسیس شهرک شیلات و پرورش آرتمیا یا ماهی در پایین‌دست این تصفیه‌خانه اشاره دارد؛ پساب تصفیه شده خروجی حدود ۱.۵ تا دو متر مکعب آب بر ثانیه ظرفیت دارد.

افشانی با تکیه بر بحث ایجاد منطقه گردشگری نیز متذکر شد: پیشنهاد بنده، ایجاد منطقه گردشگری در باسمنج است که با اتمام بررسی‌ها و تحقیقات مناسب و کافی در خصوص تغییر کاربری و ایجاد منطقه گردشگری در این منطقه، اقدامات و پیگیری‌های مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبر: ۵۹٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha