۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
زراعت چوب در استان فارس آغاز شد
به مناسبت روز جهانی خاک؛

زراعت چوب در استان فارس آغاز شد

شیراز- عملیات اجرایی طرح زراعت چوب با هدف توسعه فضای سبز، ایجاد بستری برای تامین چوب مورد نیاز کشور و کمک به طرح تنفس جنگل‌ها در فارس آغاز شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در عملیات اجرایی طرح زراعت چوب در استان، گفت: منابع طبیعی، میراث گرانبها و بستر تولید و استقلال کشور است و باید برای داشته‌های ارزشمندی چون خاک بیش از پیش تلاش کنیم.

عبدالحسن صمدی‌نژاد با اشاره به کاهش سطح اراضی جنگلی در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان، گفت: در حال حاضر سرانه جهانی جنگل، هشت دهم هکتار و در ایران دو دهم هکتار است و از لحاظ مساحت جنگل و درخت نیز بین ۵۶ کشور دارای جنگل، ایران در ردیف چهل و پنجم قرار دارد.

او هدف از طرح زراعت چوب را کمک به اجرای طرح تنفس جنگله‌ای شمال کشور، جلوگیری از قطع بی رویه درختان جنگلی و تامین چوب و مواد سلولزی کارخانه های چوب ایران عنوان و اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه مبادله شده بین آبفای شیراز و منابع طبیعی فارس، در فاز نخست طرح زراعت چوب، ۱۰۰هکتار از عرصه‌های تحت اختیار آبفا به این طرح اختصاص می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: امسال یک هزار هکتار از اراضی استان با گونه‌های دارای رشد سریع و چوب‌ده، نظیر صنوبر، اکالیپتوس، گز شاهی و سالسینا، زیر پوشش طرح زراعت چوب خواهد رفت.

کد خبر: ۵۹٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha