۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در استان سمنان سوزانده شده است
کارشناس اقتصادی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در استان سمنان سوزانده شده است

سمنان- صالحیان، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تغییرات مداوم مدیران در سطح استان سمنان متاسفانه ضربات سنگینی به برنامه‌های اقتصادی این استان زده است، گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه سوزانده شده است.

علی رضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در سال های اخیر استان سمنان شاهد پنج استاندار بوده و تغییرات مکرر در فرمانداری‌های شهرستان‌ها نیز مردم را کلافه کرده است، تاکید کرد: درشهرستانی مانند شاهرود که بیشترین آمار بیکاری و مشکلات اقتصادی استان را دارد متاسفانه در شش سال اخیر پنج فرماندار و سرپرست برای فرمانداری منصوب شده که موضوعی بسیار بد است.

وی با بیان اینکه وقتی تغییرات گسترده در سطح مدیریت استان سمنان صورت می‌گیرد نمی‌توانیم شاهد باشیم که یک الگو و نقشه راه واحد توسعه اقتصادی برای مان ایجاد شود، تاکید کرد: وقتی نقشه راهی وجود نداشته باشد قاعدتاً نخواهیم توانست به سمت مثبت کردن شاخص های اقتصادی پیش برویم. 

الگوهای توسعه وجود ندارد
این کارشناس با بیان اینکه الگوها برای توسعه اقتصادی می توانند سبب شوند تا تصمیم ها و فعالیت‌های اقتصادی هدفمند تر باشد، ابراز کرد: برای مثال باید گفت امروز شهرستان های استان سمنان هنوز نمی دانند که مزیت اقتصادی شان چیست تا بر روی آن سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار کنند و این نشان می دهد که استان سمنان در حال درجا زدن است 

صالحیان با بیان اینکه در این شرایط حتی اگر شاهد کوشش مدیران در بخش‌های مختلف اقتصادی استان سمنان باشیم، این کوشش ها درجا زدن محسوب می شوند، تاکید کرد: متاسفانه نداشتن نقشه راه و الگو در کنار تغییرات پرشمار مدیرتی در حوزه مدیریت استانی، شهرستانی، دستگاه های اجرایی و حتی مدیریت شهری و نمایندگان مجلس سبب شده تا در سال‌های اخیر حتی دو کارخانه هم در شرق استان سمنان راه اندازی نشود  و همین سرمایه گذاری های جدید نیز مانند ذوب آهن جدید شاهرود به مشکل بر بخورند.

الگوها برای توسعه اقتصادی می توانند سبب شوند تا تصمیم‌ها و فعالیت‌های اقتصادی هدفمندتر باشد

وی فقدان یک نوع برنامه‌ریزی واحد که قابلیت اجرا داشته باشد را مشکل استان دانست و گفت: هر مدیری که می آید باید ملزم به اجرای این نقشه راه باشد اما متاسفانه چون در استان سمنان این موضوع وجود ندارد هر مدیری که می آید خودش برنامه خودش را آغاز می کند و جالب اینکه برنامه های اجرا شده گذشتگان را نیز به دور می ریزد. 

گزینه های نادرست
این کارشناس اقتصادی گفت: از این رو است که ما معتقد هستیم مسئولان ارشد دولتی متأسفانه هرگز نتوانسته‌اند گزینه‌های درستی را برای مدیریت استان سمنان تعیین کنند زیرا هر کس از راه رسیده تلاش های قبلی را هیچ انگشاته است و این امر ضربات شدیدی به مردم و تولید کنندگان زده است که گسترش بیکاری در اوج داشتن مزیت های اقتصادی یکی از مهمترین نمونه ها و الگوهای آن است. 

صالحیان با بیان اینکه رشد و توسعه پایدار در سایه ثبات مدیریتی و داشتن برنامه است، افزود: امروز در استان سمنان شاهد ثبات مدیریتی وجود ندارد و از این بابت است که ما در زمینه های اشتغال زایی، سرمایه گذاری، استفاده و معرفی مزیت های اقتصادی و تولیدی، بازارهای روستایی، صنایع دستی، گردشگری و ... نتوانسته ایم موفقیتی کسب کنیم. 

رشد و توسعه پایدار در سایه ثبات مدیریتی و داشتن برنامه است

وی با بیان اینکه برخی انتصاب‌ها به دلایل دیگری به جز شایسته سالاری صورت می‌گیرد و این موضوع هرگز نمی‌تواند برنامه‌های اقتصادی استان را به حرکت در بیاورد، گفت: متاسفانه فقدان نگاه منسجم مدیریتی و با برنامه ضرر های هنگفتی به مردم استان سمنان وارد کرده تا جایی که بی کاری و مشکلات اقتصادی دامن گیر مردم و واحد های تولیدی است.

این کارشناس با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در اقتصاد استان سمنان وجود دارد که می تواند با برنامه ریزی رفع شود، گفت: معادن ما نتوانسته اند حتی روستاهایی که در آنها ساکن هستند را توسعه دهند چه برسد به استان و این یعنی با مدیریت فعلی اگر ۱۰۰ سال هم بوکسیت و کرومیت و مس و ... استخراج کنیم بی کاری مان کاهش نخواهد یافت و مردم فقیرتر نیز می شوند.

کد خبر: ۵۹٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha