۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
تولید ۲۰۰ تن ماهی در قفس در گلستان
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

تولید ۲۰۰ تن ماهی در قفس در گلستان

گرگان- قدس علوی، مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه ۷۲ سازه قفس و پن در گلستان ساخته شده است، گفت: امسال ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن ماهی در قفس در گلستان تولید می‌شود.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تاکنون ۷۲ سازه قفس و پن در دریا ساخته شده یا در حال ساخت است و ۵۶ سازه در حال بهره‌برداری است.

وی با این توضیح که ۴۵ قفس و مابقی پن هستند، افزود: هم‌اکنون ظرفیت تولید حدود ۲۰۰ تن ماهی در سازه‌های پن و قفس در دریا ایجاد شده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن ماهی به این شیوه تولید شود.

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد: نه متقاضی برای سرمایه‌گذاری در دریا مراجعه کرده‌اند که از این تعداد تاکنون هفت نفر با ظرفیت دو هزار و ۷۰۰ تن مجوز دریافت کردند.

وی با یادآوری اینکه مطالعات امکان سنجی اجرای این طرح از سال ۹۴ در استان‌های شمالی انجام شده است، اضافه کرد: برنامه ما در افق ۱۴۰۴ تولید ۷۰۰ تن ماهی است و با این روند تولید به بیش از برنامه پیش‌بینی شده در افق می‌رسد.

به گفته قدس علوی گلستان تنها استان ساحلی است که قابلیت پرورش ماهی در  پن را داراست و سال گذشته نخستین استانی بودیم که در پن ماهی خاویاری پرورش دادیم.

کد خبر: ۵۹٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha