۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
«تیلاپیا» در دل کویر پرورش می‌یابد| توزیع ۸ هزار قطعه بچه ماهی در سربیشه
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه:

«تیلاپیا» در دل کویر پرورش می‌یابد| توزیع ۸ هزار قطعه بچه ماهی در سربیشه

بیرجند- مدیرجهاد کشاورزی سربیشه گفت: پرورش ماهی تیلاپیا برای اولین بار در شهرستان سربیشه با توزیع هشت هزار قطعه بچه ماهی آغاز شده است.

مریم جوادی بایگی در گفت و گو با خبرنگار بازار از وجود ۱۷ استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی در شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: این استخرها با مساحت ۳۸ هزار و ۳۵۰ مترمربع و تولید ۸۹.۹ تن ماهی گرم آبی و سه تن ماهی سردآبی فعال هستند.  

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در سربیشه، زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است، اظهار کرد: همچنین پرورش ماهی تیلاپیا برای اولین بار در شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پرورش این نوع ماهی در استخری به مساحت دو هزار و ۲۵ متر مربع انجام می شود، افزود: در این راستا هشت هزار قطعه بچه ماهی تمام نر تیلاپیا به صورت رایگان توسط جهاد کشاورزی توزیع شده است.

جوادی بایگی بیان کرد: با توجه به اینکه ماهی تیلاپیا را با روش های متراکم و با استفاده از مکانیزاسیون تا ۲۰۰ قطعه در متر مربع می توان پرورش داد، پیگیر مجوز دار کردن تمام استخرهای دو منظوره آب کشاورزی سطح شهرستان هستیم.

وی افزود: پیش بینی می شود از این تعداد ماهی تیلاپیای رها سازی شده حدود چهار تن ماهی برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه بیان کرد: تیلا پیا جزء ماهیان گرمابی بوده و در مزارع کشورهای مختلف با اقلیم گرمسیری و نیمه گرمسیری پرورش داده می شود.

جوادی بایگی با بیان اینکه ماهی تیلاپیا مانند کپور، ماهی ایده آلی برای پرورش است، افزود: جیره غذایی این ماهی تغذیه مستقیم، بوسیله جلبک ها، مواد پوسیده و پلانکتون ها است.

وی ادامه داد: همچنین این ماهی در برابر بیماری ها مقاوم بوده و در تغییرات کیفیت از آب شیرین تا لب شور قابلیت رشد دارد.

بنا به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه، دوره پرورش این ماهی از ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز بوده و دمای مطلوب جهت پرورش ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است.

کد خبر: ۵۸٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha