۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
نخستین گلخانه هیدروپونیک هرمزگان راه اندازی می‌شود/ افزایش ۳برابری تولیدات کشاورزی
مدیر فنی طرح گلخانه هیدروپونیک رودان:

نخستین گلخانه هیدروپونیک هرمزگان راه اندازی می‌شود/ افزایش ۳برابری تولیدات کشاورزی

بندرعباس- عسکری، مدیر فنی طرح گلخانه هیدروپونیک رودان گفت: این مجموعه هشت هکتاری به عنوان اولین طرح گلخانه‌ای هرمزگان به روش هیدروپونیک تحت نظارت یک شرکت اسپانیایی و هروی سن ایجاد شده است.

مجید عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به مزایای این طرح بیان داشت: دنیا تغییر رویکرد تولید محصول از خاک به غیر خاک را دنبال می کند تا هم منابع آبی حفظ شود و هم محصول سالمتر به مصرف کننده برسد این تغییر رویکرد و سیستم موجب افزایش سه برابری محصول نسبت به تولید محصول در خاک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر سیستم، پتانسیل بالای تولید را در اختیار داریم و با این روش می‌توان میزان سرمایه گذاری در سازه را کاهش و هزینه دانش فنی را بالا برد.

مدیر فنی طرح گلخانه هیدروپونیک رودان تصریح کرد: در این واحد علاوه بر تولید محصول، واحد تولید نشا، واحد بسته بندی و پک بازاریابی نیز تعبیه شده که واحد تولید نشا می‌تواند پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.

وی با اشاره به زمان آغاز فعالیت این طرح گفت: عملیات احداث سازه تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید و واحد نشا نیز مرداد ماه سال آینده فعال می‌شود و عملیات فنی هم از آغاز فصل کشت در سال آتی (شهریور ماه ۱۴۰۰) اجرایی می شود لذا با توجه به اینکه فصل کشت گلخانه هیدروپونیک یک ماه زودتر آغاز و این مجموعه در شهریور زیر کشت خواهد رفت.

کد خبر: ۵۸٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha