۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
آسمان سیستان و بلوچستان بارانی می‌شود/ احتمال کاهش دما
هشدار به گلخانه داران و دامداری ها؛

آسمان سیستان و بلوچستان بارانی می‌شود/ احتمال کاهش دما

زاهدان - حیدری، مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سامانه بارشی از امشب وارد استان می شود، گفت: همچنین با نفوذ توده هوای سرد از سه شنبه در سطح استان کاهش محسوس دما رخ می دهد.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بر اساس جدید ترین خروجی نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره از امشب سامانه بارشی وارد استان سیستان و بلوچستان می شود و تا سه شنبه فعالیت آن ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از همین رو انتظار می رود از فردا  فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان آغاز شود و به تدریج در روز سه شنبه در نیمه جنوبی استان فعالیت آن ادامه یابد.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شدت بارش ها مربوط به روز دوشنبه است، ادامه داد:  طی این مدت احتمال بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با کاهش دما و وزش باد شدید در در مناطق مرکزی و غربی استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت احتمال جاری شدن موقتی رواناب، خیزش موقتی گردوخاک و لغزندگی جاده‌ها در این مناطق وجود دارد، بیان کرد: از همین رو احتیاط در رانندگی، پرهیز از چرای دام و پرهیز از قرار گرفتن در حاشیه مسیل‌ها و عدم صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه همچنین با نفوذ توده هوای سرد از سه شنبه در سطح استان سیستان و بلوچستان به ویژه در نیمه شمالی استان کاهش محسوس دما رخ می دهد، تصریح کرد: طی این مدت به عایق بندی کنتورهای آب و پایش دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها توجه شود.

کد خبر: ۵۸٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha