۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
واکسن «فایزر-بایونتک» پس از یک ماه تأثیر می‌گذارد| خطر ابتلا بین دو دوز
ایل جورناله اعلام کرد:

واکسن «فایزر-بایونتک» پس از یک ماه تأثیر می‌گذارد| خطر ابتلا بین دو دوز

با تزریق واکسن فایرز – بایونتک؛ فرد بعد از یک ماه به ایمنی کامل می رسد.

بازار؛ گروه بین الملل: اخیرا سایت تحلیلی ایل جورناله ایتالیا مقاله ای با عنوان « واکسن [فایزر-بایونتک] پس از یک ماه تأثیر می گذارد/خطر سرایت بین دو دوز» با قلم «والنتینا دارداری» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

کم کم توضیحات و اطلاعات بیشتری در خصوص توزیع واکسن فایزر-بایونتک دریافت می گردد که پس از انگلیس در بحرین نیز مجوز گرفت. «مایک رایان»، کارشناس سازمان جهانی بهداشت توضیح داد که داده ها از این موضوع حکایت دارند که حفاظت ممکن است برای سراسر عمر ادامه نداشته باشد و بنابراین ممکن است عفونت های جدیدی کشف گردند. این واکسن ها به معنای نابودی قطعی کووید نیستند.

در ضمن تزریق فقط یک واکسن کافی نخواهد بود زیرا پس از ۱۲ روز یک محافظت جزئی در برابر ویروس به وجود خواهد آمد و پس از سه هفته نیز دوز دوم تزریق خواهد شد. سپس در روز بیست و هشتم به طور نظری شخص قرار است به یک ایمنی کامل برسد.

مولفۀ دیگری وجود دارد که مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. صحبتی از نگهداری آن در دمای کمتر از ۷۰- درجه به میان می آید به همین علت ایتالیا خبر داد که به زودی برای خود یخچال های ویژه تدارک خواهد دید. قرار است که این واکسن به میزان ۹۵ درصد تأثیر داشته باشد. در ضمن فرد باید تحت کنترل قرار بگیرد.

از عوارض جانبی این واکسن که در ابتدا به نظر می رسد به واکسن ضدآنفولانزا شباهت دارد، می توان به تب پایین و خستگی اشاره کرد. کارشناسان معتقدند که این عوارض واکنش های عادی سیستم ایمنی بدن به شمار می آیند. چه بسا به معنای آن است که این واکسن به خوبی پیش می رود و در حال عمل کردن است.

«روبرتو اسپرانتزا»، وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرد که برای تمامی واکسن هایی که ایتالیا به همراه سایر کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا انتخاب کرده، یک سیستم نظارتی بهداشتی پیش بینی شده است تا تغییرات پیش آمده در افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند، پیگیری شود.

پروفسور «جانّی رتزا»، توضیح داد خبری قطعی در مورد کسانی که قبلاً بیمار شده اند نمی توانند این واکسن را دریافت کنند، وجود ندارد. بنابراین به طور نظری هر کسی می تواند آن را دریافت کند. این امر فقط به اولویت بندی ها بستگی خواهد داشت. در این ارتباط باید گفت که افراد سالمند آسیب پذیرتر از جوانان هستند.

کد خبر: ۵۸٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha