۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
واگذاری هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

واگذاری هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت

قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: واگذاری هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و پویش «سقف همدلی» برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی نیمه‌ساز برای معلولان آغاز شد.

به گزارش بازار، وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین واگذاری هزار و ۹۴۳ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت از آغاز نهضت «سقف همدلی» برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی نیمه‌ساز خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ۳۰ تا ۹۰ درصد این واحدها صورت پذیرفته و بقیه نیازمند کمک همه آحاد جامعه است تا بتوانیم با تکمیل آن‌ها هر یک از خانوار دارای یک فرد معلول را صاحب خانه کنیم.

وحید قبادی‌دانا در این آئین که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، تامین مسکن را یکی از اقدامات در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش معرفی کرد و گفت: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیلگری و به جامعه هدف واگذار شده که ۱۰۴ هزار واحد مختص افراد دارای معلولیت بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته جهانی افراد دارای معلولیت مبنی بر اینکه مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط بهزیستی نیست بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند، ادامه داد: تجلی فرمایش رهبری در موضوع کمک به خانواده‌های دارای معلولیت در حوزه مسکن خودنمایی می‌کند؛ در سال ۱۳۹۴ پنج مجموعه مختلف همچون سازمان بهزیستی کشور، سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیرین مسکن‌ساز پروژه ساخت مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول به بالا را آغاز کردیم بطوری که ۱۴ هزار خانوار تعیین و تاکنون برای ۹ هزار و ۲۰۰ خانوار منزل مسکونی واگذار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای ۴ هزار و ۴۵۰ خانوار دیگر واحد مسکونی در دست ساخت است، گفت: امروز یکهزار و ۹۴۳ واحد مسکونی را همزمان در ۳۰ استان کشور افتتاح می‌کنیم که یکهزار و ۲۰۹ واحد مربوط به خانواده‌های دارای یک فرد معلول یا زنان سرپرست خانوار خواهد بود و ۷۳۴ واحد مختص خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا می‌شود و واحدهای مورد نظر ۷۵ مترمربع است.

قبادی‌دانا، ادامه داد: در حوزه مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول به بالا در حوزه شهری مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان و در حوزه روستایی مبلغ ۸۵ میلیون تومان بلاعوض با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن پرداخت می‌شود؛ همچنین دیگر خانوارهای تحت پوشش از مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برخوردار خواهند بود که در طرح تامین مسکن محرومین که از طرف سازمان برنامه و بودجه آغاز شده مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام خمینی واریز می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص افرادی که توانایی تامین زمین را ندارند، تصریح کرد: این افراد می‌توانند از مکان‌های بنیاد مسکن یا سازمان ملی زمین و مسکن بهره‌مند شوند.

وی به مشکل اصلی سازمان بهزیستی کشور در حوزه مسکن شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها امکان تامین مسکن را دارد و از طریق حساب ۱۰۰ امام خمینی با عنوان تسهیلات مسکن انجام می‌شود؛ ما این مشکل را مطرح کردیم که امیدواریم دولت و بانک مرکزی مساعدت لازم را انجام دهند تا تامین مسکن خانوارهای دارای معلول و مددجویان تحت پوشش رونق مناسبی پیدا کند.

آغاز نهضت «سقف همدلی» برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی نیمه‌ساز
قبادی‌دانا با بیان اینکه در نهضت ساخت مسکن از ۹۴ هزار واحدی که از ابتدای تشکیل دولت یازدهم ساخته و واگذار شده است، ۷۵ هزار واحد متعلق به خانوارهای افراد دارای معلولیت است؛ از آغاز نهضت «سقف همدلی» برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی نیمه‌ساز خبر داد و گفت: عملیات اجرایی ۳۰ تا ۹۰ درصد این واحدها صورت پذیرفته است و مابقی نیازمند مددرسانی و کمک همه آحاد جامعه است تا بتوانیم با تکمیل آن‌ها خانوار یک فرد معلول را صاحب خانه کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در پویش «سقف همدلی» تصاویر واحدها به همراه گزارش مددکاری بر روی سامانه قرار خواهد گرفت تا با کمک خیرین واحدها تکمیل و به دست مددجویان برسد. مقام معظم رهبری در فرازی دیگر از فرمایش خود درخصوص سازمان بهزیستی کشور فرمودند «هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد» بر این مبنا تمام تلاش خود را معطوف به کمک گرفتن از همگان کرده است لذا با همدلی همه مجموعه‌ها می‌توان به هدف غایی رسید.

وی در پایان یادآور شد: ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش پشت نوبت دریافت مسکن هستند.

کد خبر: ۵۸٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha