۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
۲ هزار و ۹۰۰ تن کالا بدون کد رهگیری از گمرکات آذربایجان غربی ترخیص شد
در راستای تنظیم بازار؛

۲ هزار و ۹۰۰ تن کالا بدون کد رهگیری از گمرکات آذربایجان غربی ترخیص شد

ارومیه- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری برای تامین و تنظیم نیازهای بازار دو هزار و ۹۰۰ تن کالا امسال بدون کد رهگیری توسط گمرک ترخیص شده است.

توحید آذربد در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص جزییات این طرح اظهار کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ تن کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی در یکسال گذشته طبق مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت از گمرک استان ترخیص شده است.

وی ادامه داد: به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد هماهنگی دستگاه ها برای تامین نیازهای کالایی بازار و ایجاد تعادل در قیمت کالا ها و نیز مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار به گمرک مجوز داده تا نسبت به ترخیص کالاهای اساسی در ۲۵ گروه کالایی و مواد اولیه واحدهای تولیدی و تمامی نهاده های تولیدشده که در صف تخصیص یا تامین ارز باشند بدون کد رهگیری بانک و همچنین واردات در مقابل صادرات بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی نیز  اقدام به ترخیص کالا کنند.

 آذربد اظهار کرد: بر اساس این مصوبه میزان کالای ترخیصی دو هزار و ۹۰۰ تن به ارزش هشت میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بوده است و همچنین تجار می توانند صادرات بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی نیز از مزایای طرح بهره مند شوند.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور ۱.۶ میلیارد دلار کالا از گمرکات و بازارچه های مرزی  استان در طول ۸ ماه گذشته امسال خبر داد و گفت: ۸۰۴ هزار تن انواع محصولات صادراتی به ارزش یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار کالا از گمرکات به خارج از کشور صادر شده است.

 آذربد افزود: همچنین در این مدت ۳۸ میلیون دلار کالا به میزان ۳۲۸ هزار تن کالا از گمرکات استان وارد کشور شده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۳۳ درصد از نظر ارزش و ۴۳ درصد از نظر وزن کاهش نشان می دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی، کنسانتره، مصنوعات پلاستیکی، فلزی، فرآورده های نفتی، فرش ماشینی و میوه را از عمده کالاهای صادراتی عنوان کرد و گفت: در این مدت لوازم یدکی، لاستیک پروفیل، ماشین آلات صنعتی و موز عمده کالاهای وارداتی به کشور از طریق گمرکات استان به شمار می رود.

وی عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان، پاکستان، روسیه، آلمان، ارمنستان و رومانی را کشورهای هدف کالاهای صادراتی برشمرد و افزود: ۳۱۰ هزارتن از کالاهای صادراتی از طریق گمرکات و ۴۹۳ هزار تن نیز از طریق بازارچه های مرزی صادر شده است.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارد.

کد خبر: ۵۸٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha