۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
تصمیمات دولت ساخت و ساز را گران کرده است/ افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن
رئیس صنف بنگاه معاملات ملکی گرگان:

تصمیمات دولت ساخت و ساز را گران کرده است/ افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن

گرگان- رئیس صنف بنگاه معاملات ملکی شهرستان گرگان از افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن در گرگان خبرداد و گفت: تصمیمات دولت و افزایش تعرفه ها ساخت و ساز را گران کرده است.

رضا گرجی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان این که قیمت بنزین بر مسکن هم اثر گذاشته است، اظهار کرد: شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی و لوازم برقی ساختمان هستیم؛ اخیرا قیمت لوازم برقی ۲۰ تا ۳۰ درصد گران شده و قطعا این مساله بر قیمت تمام شده ساختمان تاثیر می گذارد.

رئیس صنف بنگاه معاملات ملکی شهرستان گرگان با بیان این که قیمت سیمان از ۹ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان رسیده است، افزود: در کنار مصالح، عوارض شهرداری و تعرفه های نظام مهندسی هم افزایش یافته پس طبیعی است که شاهد گرانی مسکن و افزایش قیمت ساخت و ساز باشیم.

وی تصریح کرد: علی رغم این که دولت اعلام کرده افزایش قیمت نداریم، گرانی مشهود است و نمی توان انتظار داشت قیمت ساختمان جهش پیدا نکند.

گرجی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت ساختمان در گرگان خبرداد و گفت: شاهد کاهش خرید و فروش در سطح شهر گرگان هستیم اما بخش بالا شهر خیلی تحت تاثیر این مساله قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: در ناهار خوران به دلیل ارزش افزوده ساختمان همیشه با کمبود عرضه و بالا بودن تقاضا رو به رو هستیم.

رئیس صنف بنگاه معاملات ملکی شهرستان گرگان تصریح کرد: در ناهارخوران همیشه مشتری وجود دارد و شاهد کمبود هستیم.

گرجی با بیان این که اجاره نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد اضافه شده است اما بعضی که انصاف ندارند تا ۲۰ درصد هم گران کرده اند، گفت: اصلاح قیمت ها کاری ندارد و راهکار اولیه این است که دولت به قیمت های خود دست نزند.

وی اضافه کرد: امتیاز آب و برق و گاز دست شخص نیست که بخواهد گران کند ولی دولت با افزایش تعرفه این بخش ها عملا بازار مسکن را تحت تاثیر خود قرار داده است.

گرجی تاکید کرد: اگر دولت با مردم راه بیاید، سازنده راضی است که قیمت تمام شده را کاهش دهد تا ارزانتر و راحت تر به مردم بفروشد ولی عملا این گونه نیست.

رئیس صنف بنگاه معاملات ملکی شهرستان گرگان تصریح کرد: همه سازنده ها سرمایه های میلیاردی ندارند و مجبور هستند در قالب پیش فروش بسازند اما افزایش ناگهانی قیمت ها در تصمیماتی که دولت بی پشتوانه می گیرد آن ها را ورشکست کرده است.

گرجی با بیان این که برخی تصمیمات بی مطالعه است، خاطرنشان کرد: ادارات و دولتی ها باید مراقب تصمیمات و اظهارات خود باشند.

کد خبر: ۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha