۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
شناسایی ۲۴۲۸ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا در آذربایجان‌شرقی
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

شناسایی ۲۴۲۸ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی به ویلا در آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از شناسایی دو هزار و ۴۲۸ مورد تغییر کاربری در مساحت ۸۵ هکتار در استان خبر داد و گفت: تمام این تغییر کاربری‌ها مختص به ویلاسازی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، داداش نصیری در کمیته برگزاری هفته خاک در استان با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک و جلوگیری از نابودی این موهبت الهی، اظهار کرد: خاک یک موهبت الهی است که خداوند جهت تامین امنیت غذایی در دست بشر قرار داده و وظیفه ما نیز حفاظت و صیانت از این نعمت است.

وی با بیان اینکه بدون وجود خاک، هیچ فعالیت کشاورزی و تولید غذایی انجام نخواهد گرفت، افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی کشاورزی در استان نیز به دنبال حفاظت از این نهاده تولیدی بوده و مدیریت امور اراضی با سعی و تلاش خود برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و نابودی خاک به دنبال بازگرداندن خاک‌های کشاورزی است.

نصیری با تقدیر از مجموعه دادستانی در همکاری با جهادکشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌ها یادآور شد: از تعداد ۲ هزار و ۴۲۸ مورد تغییر کاربری در استان، برای ۶۰۰ مورد از طریق دادگاه شکایت تنظیم شده که پرونده این موارد هنوز در دادگاه بوده و برای تعدادی از آنها حکم صادر شده است.

نصیری افزود: حکم مربوط به ۹۸ مورد تغییر کاربری به مساحت حدود دو هکتار نیز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون، تعداد ۴۰۲ مورد تغییر کاربری به مساحت ۱۵ هکتار از طریق دستور دادستان برای ویلاهای غیرمجاز اجرا شده و این اراضی به حالت اولیه خود بازگشته است.

کد خبر: ۵۸٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha