۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
فعالیت ۲۱ واحد تولید قارچ در خراسان جنوبی/هزار و ۲۴ تن محصول تولید می شود
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:

فعالیت ۲۱ واحد تولید قارچ در خراسان جنوبی/هزار و ۲۴ تن محصول تولید می شود

بیرجند- رضایی، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۲۱ واحد تولید قارچ در استان خبر داد و گفت: در سال جاری هزار و ۲۴ تن تولید قارچ در استان خواهیم داشت.

عبدالرضارضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی ۲۱ واحد سنتی و صنعتی تولید قارچ داریم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تولید سالیانه قارچ در خراسان‌جنوبی ۸۰۰ تن است، بیان‌کرد: پیش بینی می‌شود که در سال جاری هزار و ۲۴ تن تولید قارچ در استان داشته باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه بخشی از قارچ تولیدی در خراسان‌جنوبی به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود، ادامه‌دارد: در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تولیدکنندگان قارچ به واسطه کاهش میزان مصرف مردم از نظر اقتصادی آسیب‌های زیادی دیدند.

وی با بیان اینکه برخی از آنان از تسهیلات کرونایی بهره‌مند شدند، گفت: بخشی از تولید قارچ در خراسان‌جنوبی در فست فودها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که بی شک تعطیلی‌ها و کاهش مراجعه مردم به این مراکز، خرید قارچ از سوی صاحبان این مراکز را نیز کاهش می‌دهد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: البته نسبت به ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا مصرف قارچ از سوی مردم افزایش یافته است و وبینارهای مختلفی درباره ارزش غذایی قارچ برگزار شده که در افزایش رغبت مردم به مصرف این محصول غذایی تأثیر گذاشته است.

رضایی یادآور شد: امیدواریم با کمک رسانه‌ها در تبیین ارزش غذایی این محصول و قرار گرفتن آن در سید غذایی مردم هم به سلامت جامعه کمک شود و هم تولیدکنندگان قارچ بهره کافی از فعالیت و تلاش خود داشته باشند.

کد خبر: ۵۸٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha