۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
۵ هزار خودرو تا پایان سال ترخیص می‌شود/ ارزش هر ماشین ترخیصی ۲۵ هزار دلار
معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با بازار :

۵ هزار خودرو تا پایان سال ترخیص می‌شود/ ارزش هر ماشین ترخیصی ۲۵ هزار دلار

معاون وزیر اقتصاد می‌گوید: پیش بینی می شود تا قبل از پایان سال مصوبه مربوط به ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک مانده نهایی و حدود ۵ هزار دستگاه خودرو که بین ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار ارزش دارند، ترخیص شوند.

بازار- مهدی میر اشرفی معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با بازار در رابطه با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک گفت: بر اساس مصوبه ای که هم اکنون در حال بررسی است، قرار است که خودروهایی که تا تاریخ ۱۶ تیر امسال  در گمرک اظهار شده بودند اما پروانه برای آنها صادر نشده یا کالاهایی که پروانه برای آنها صادر شده بود، اما اظهار نشده اند، از گمرکات کشور ترخیص شوند.

او با بیان اینکه این مصوبه تا قبل از پایان سال تصویب و خودروهای دپو شده در گمرک ترخیص خواهد شد، افزود: پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۵ هزار خودرو با میانگین قیمتی ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار از گمرکات ترخیص و در بازار عرضه شود.

۱۴ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کردیم

رییس کل گمرک در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت کالاهای اساسی در بازار را مناسب ارزیابی کرد و گفت:  در ۱۰ ماهه امسال ۲۲.۷ میلیون تن کالای اساسی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شده است.

او با اشاره به واردات ۱۸ میلیون و ۱۱۱ هزار تنی کالای اساسی به ارزش ۱۱.۵ میلیارد دلار در سال گذشته، گفت: واردات کالاهای اساسی به لحاظ وزنی ۲۵ درصد و به لحاظ  ارزشی ۲۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

اشرفی با بیان اینکه ۸۵ درصد واردات را کالاهای واسطه ای، سرمایه‌ای و مواد اولیه تشکیل می دهد، ادامه داد: بیش از ۴ میلیون تن نهاده دامی وارد کشور شده که به نوعی از امنیت بالایی غذایی در کشور خبر می دهد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، با وجود همه سختی هایی که تحریم‌ها برای اقتصاد ایران ایجاد کرده تجارت کشور در شرایط خوبی به سرمی برد.  

ترخیص نسیه ای کالاها از گمرک

او با اشاره به صادرات حدود ۴۰ میلیارد دلاری در ۱۱ ماهه نخست امسال، ادامه داد: ۴ برابر وزن واردات، کالا صادر کردیم. آمارها نشان می‌دهد در حالی ۳۱ میلیون تن کالا وارد کردیم که صادرتمان ۱۲۵ میلیون تن بوده است.

رییس کل گمرک همچنین ترخیص نسیه ای کالاها از گمرک خبر داد و گفت: برای حمایت از تولید کنندگان حاضر هستیم به ازای دریافت ضمانت نامه از انجمن های متولی، حقوق گمرکی واردات مواد اولیه  را با یک سال تاخیر دریافت کنیم.

کد خبر: ۵٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha