۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
مردم برای اطلاع از قیمت مصوب کالا و خدمات به ۱۲۴.ir  مراجعه کنند
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان؛

مردم برای اطلاع از قیمت مصوب کالا و خدمات به ۱۲۴.ir مراجعه کنند

احمدی، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان‌ و تولید کنندگان گفت: شهروندان برای اطلاع از قیمت کالا و خدمات مصوب می توانند به سایت و آدرس اینترنتی www.۱۲۴.ir سازمان حمایت مراجعه کنند.

بازار؛ گروه صنعت: «سید جواد احمدی» روز شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: این سایت مرجع رسمی اعلام قیمت کالاهای اساسی در بازار است و مردم و شهروندان می توانند با مراجعه به این سایت از قیمت کالا و خدمات مطلع و  نسبت به ثبت شکایت خود از فروشندگان کالا اقدام کنند.

عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف‌کنندگان‌ و تولیدکنندگان بیان کرد: از جمله وظایف این سازمان دریافت و رسیدگی به شکایت مردمی در خصوص تحلفات مربوط به قیمت کالا و خدمات است و در این راستا این سازمان همواره تلاش کرده بسترهای مناسبی برای شکایت های از گرانی قیمت ها را برای مردم  در این شرایط فراهم کند.

روزانه قیمت بیش از ۱۳۰ قلم کالا در سامانه ۱۲۴ ثبت می شود 
وی اظهارداشت: سامانه۱۲۴.ir  چهار بخش دارد که ثبت روزانه بیش از ۱۳۰ قلم کالا توسط کاربران در استانها و اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات به مردم در سایت به سهولت قابل دسترسی است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان‌ و تولید کنندگان بر مقابله با گرانفروشی و رسیدگی بر شکایت های مردمی تاکید کرد و افزود: بخشی دیگری از این سایت به ثبت و رسیدگی شکایت مردمی و بخش چهارم آن نیز به ثبت قیمت و خوداظهاری قیمت بنگاه های تولیدی در کشور اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری برای مقابله با گرانفروشی ها  بازرسی از بسیاری از واحدهای صنفی در سطح کشور افزایش یافته است، گفت: در این مدت ۶۲ هزار و ۲۴۹ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده قند و شکر خانوارها انجام شده که با تشکیل ۲ هزار و ۵۸۴ پرونده به مبلغ ۲۹۷ میلیارد و ۶۵۴ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۶۵ ریال برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بازرسی از ۲ هزار و ۳۱۷ واحد صنفی لاستیک فروشی ها 
احمدی با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ۳۱۷ بازرسی از واحدهای صنفی فروشندگان لاستیک در کشور انجام شده است، گفت: از این بازرسی ها ۹۸۲ پرونده به ارزش ۳۶۶ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۶۰۷ ریال پرونده تخلفاتی به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارسال شده است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان‌ و تولید کنندگان اظهارداشت: در ۷ ماهه نخست امسال بازرسان این سازمان ۳۴ هزار و ۶۰۳ بازرسی از انبارها و سردخانه ها انجام داده اند که با تشکیل ۱۹۱ پرونده به ارزش ۳۹۶ میلیارد و ۱۸ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۱۴ ریال پرونده مربوط به   سازمان تعزیرات ارسال شده است.

به گفته احمدی، در مدت یادشده از ۵۳ هزار و ۶۴۱ واحد صنفی عرضه کننده روغن نباتی در کشور یک هزار و ۸۳۶ بازرسی انجام شده که ۱۵ میلیارد و ۹۱ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۲۸ ریال پرونده تخلفاتی متشکله آن به مراجع رسیدگی کننده تحویل شده است.

انجام بیش از ۲۰ هزار بازرسی از روغن موتور فروشی ها 
این عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف‌کنندگان‌ و تولیدکنندگان درخصوص تعداد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کنندگان روغن موتور ماشین گفت: در این مدت بازرسان این سازمان۲۰ هزار و ۹۶ مورد بازرسی از این واحدهای صنفی انجام داده اند که با تشکیل ۷۹۷ پرونده گرانفروشی و یا کم فروشی به ارزش ۳۱ میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۸۶۵ ریال مراتب به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

انجام ۹۷ هزار بازرسی از عرضه کنندگان شوینده ها در کشور 
وی بیان کرد: با توجه به افزایش تخلفات در عرضه شوینده ها در کشور بازرسان این سازمان در ۷ ماهه امسال ۹۷ هزار ۱۲۹ بازرسی از واحدهای صنفی یاد شده بازرسی کردند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان‌ و تولید کنندگان یادآورشد: با انجام بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کنندگان شوینده ها در مجموع به ارزش ۸ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۸۲۲ ریال پرونده تخلفاتی از این واحدهای صنفی تشکیل و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات ارسال شد.

تشکیل ۱۹۵ پرونده تخلفاتی عرضه کنندگان کاغذ در کشور 
این مقام مسئول در سازمان حمایت در خصوص تعداد بازرسی ها از واحدهای صنفی عرضه کنندگان کاغذ در کشور اظهارداشت: در این مدت ۹ هزار و ۹۱۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کنندگان کاغذ انجام شده که با ۱۹۵ پرونده تخلف به ارزش ۶۵ میلیارد و ۳۶۴ میلیون و ۳۵۸ هزار ۸۲۲ ریال، پرونده های مربوطه به مراجع قضایی رسیدگی کننده ارسال شده است.

انجام بیش از ۳۶ هزار بازرسی از مصالح فروشان 
عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در این مدت بازرسان این سازمان برای رسیدگی به وضعیت قیمت ها در واحدهای صنفی فروشندگان مصالح ساختمانی ۳۶ هزار و ۵۹۵ بازرسی انجام دادند.

احمدی اظهارداشت: در این رابطه با تشکیل یک هزار و ۳۳۳ پرونده تخلفاتی به ارزش ۱۷۹  میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۸۹۵ ریال پرونده این تخلفات برای رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده است.
 

کد خبر: ۵۸٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha