۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تشکیل پرونده تخلف برای ۶۷ درصد از گزارشات ارسالی ناظران افتخاری
مدیرکل نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت اعلام کرد

تشکیل پرونده تخلف برای ۶۷ درصد از گزارشات ارسالی ناظران افتخاری

ارغنده پور، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت گفت: در آبان ماه امسال ۱۰ هزار و ۴۷۵ مورد گزارش از ناظران افتخاری دریافت شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مجید ارغنده پور با بیان این مطلب، افزود: پس از بررسی‌های انجام شده، ۱۰ هزار و ۲۶۴ مورد از این گزارشات قابل پیگیری و از این تعداد ۶ هزار و ۸۹۷ فقره (معادل ۶۷ درصد) متخلف شناخته شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۲۲ مورد گزارش (معادل ۲۵ درصد) غیرمتخلف شناخته شده و همچنین ۸۴۵ مورد (معادل ۸ درصد) نیز به دلیل انجام مراحل دریافت نظر کارشناسی از نهادها و اتحادیه‌های ذیربط در دست بررسی است.

ارغنده پور خاطرنشان کرد: این امکان برای متقاضیان همکاری در طرح ناظران فراهم شده تا با مراجعه به پورتال سازمان حمایت به نشانی http://cppo.mimt.gov.ir و انتخاب استان محل سکونت، نسبت به تکمیل فرم شناسایی و دریافت کد رهگیری اقدام نمایند و پس از یک هفته از نتیجه بررسی در پورتال آگاهی یابند.

وی ادامه داد: پس از تخصیص کد شناسایی و انجام آموزش های لازم، ناظران قادرخواهند بود در زمینه نظارت بر عملکرد و رفتار بنگاه های اقتصادی، رصد بازار، ارزیابی شرایط بازار و احصای مشکلات و نارسایی های آن، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت و ستادهای خبری سازمان های یادشده را در احقاق حقوق شهروندان یاری دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت درباره راه های ارتباطی ناظران افتخاری برای ارسال گزارش تخلفات اقتصادی نیز گفت: ناظر افتخاری با توجه به کدهای شناسایی تعریف شده می تواند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و غیره یا موارد مرتبط از سوی برخی بنگاه های اقتصادی، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، اپلیکیشن آسان پرداخت"آپ"، سایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سایت مرجع رسمی قیمت کالا و خدمات ( ۱۲۴.ir)، گزارش های خود را به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان منعکس کرده و با دریافت کد پیگیری، از نتیجه اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاع یابند.

ارغنده پور اضافه کرد: این دفتر متولی پیگیری مباحث مربوط به ناظران افتخاری در سراسر کشور اماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و گزارشات از طریق شماره تلفن ۲۶۳۰۹۱۹۴ می باشد.

کد خبر: ۵۸٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha